Direktlänk till inlägg 21 april 2010

AprilApril.....

Av Fia - 21 april 2010 19:50

....din dumma sill.

    

Just så kände jag mig när det plötsligt började snöa idag. Jag som precis hade packat upp mina nyinköpta Converse. Det blev till att promenera Penny i de vanliga tråkiga adidaspjucken.

Väl inne visade solen sig och imorgon, imorgon tänker jag trotsa snön om den visar sig igen. För nu är det vår och då ska jag ha mina Converse. Har lagt undan ett par skyhöga finfina skor med en mysig stilettklack, just de skorna tänker jag kanske inte vandra i myllan med, men det finns många trevliga tillfällen framåt.


Igår påbörjade vi vårt trädäcksbygge och imorgon står det klart. Det är ganska skönt att vara fru Bodström minsann.

Det svåraste just nu är att inse varför uppsatsen som ska skrivas på engelska verkar gömma sig varje gång jag sätter mig ner med den....märkligt fenomen det där.


Imorgon åker vi och firar flickan som var jourhemsplacerad hos oss förra sommaren. Hon fyller år och det ska givetivs firas. Vi tar med oss älsklingsungarna och går på kalas....på min arbetsplats :)

Fyller man år så fyller man år!


Valparna växer och frodas och snart ska Penny iväg och Ögonlysas och HD röntgas. Det är finfina valpar som ska få nya familjer......tiden går snabbt och snart är de åtta veckor. Galet!

Och eftersom det kom valpar blev det inget Prag, därför ska det nu bokas en ny resa för mig och Stiffe. Dessutom blir det en kort semestertripp med barnen och deras pappa i sommar. Familjeliv is the shit!


Nu ska jag klura på om jag ska renas ännu lite mer i garderoben. Kläderna blir för stora så snabbt nu för tiden...ett trevligt i-lands problem :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards