Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

VårstädningÄrMummaFörSjälen!

Av Fia - 12 mars 2010 22:24

Inget är som att städa, iaf inte när man är städtokig och pedant som jag. Men, det är något alldeles speciellt med den första stora städningen på våren.

Fåglarna sjunger i träden, solen tittar fram och plötsligt inser jag att det är dax, det ska VÅRSTÄDAS.

Mattorna åkte ut i trädgården, möbler flyttades, det dammades, dammsögs, skurades golv, kastades en del skräp. vädrades och när allt var klart njöt vi av vårt ännu vackrare hem.

På måndag kommer mina fina föräldrar ner från småland för att hjälpa oss att tömma garaget. Släpet är bokat och nu åker allt. Om ett kort tag kommer garaget att vara helt tömt och det är så underbart.

Nu åker sånt vi tänkte att vi kanske kunde behöva och sånt som inte är vårt.

Det ska bli spännande att se hur garaget ser ut utan allt skräp.

Det enda som får stanna kvar är min hammock, min älskade hammock. Inget är som att ligga där och gunga lite förstrött en varm sommarkväll med ett glas rött och njuta av att livet ler mot en.


Barnen är äntligen hemma igen, underbara och älskade fredag. Imorgon är det simskola för sessan sen ska det handlas lördagsgodis och så är det som vanligt veckopeng för barnen. Undra på att de älskar lördagen lite extra.

Sessan vill se melodifestivalen och imorgon ska hon få vara uppe länge och se färdigt finalen. Hon har bestämt sig för att rösta på Pernilla Wahlgren.....och ja va fasiken det kan hon väl få göra men det är INTE hennes mammas första val.


Funderar en del över mötet vi ska ha på måndag, där även barnen ska få vara med. Att prata om vår framtida familjemedlem är något vi vill att de är med och pratar om och planerar inför. Det är dessutom ett skönt team från kommunen som stöttar och finns här hela vägen.

Vi har både plats, tid och utrymme för ett barn till och vägen dit har just börjat.


Nu ska jag skissa lite på de två festerna vi ska ha. Min födelsedag som ska firas med kära vänner, god mat och dryck och ett och annat bus.

Sen är det dax för Stiffes stora dag, 40 års dagen som givetvis ska firas med en hejdundrande fest. Något han aldrig har fått tidigare?!?! Galet. Men nu är det dax. Firas ska han, och det blir med dunder och brak. Bara det bästa är bra nog åt min man, älskade och livskamrat.


Nu kryper fru Bodström ner i sin sköna säng och knåpar och klurar.



Kärlek is the shit!




 
 
Ingen bild

Annicka

14 mars 2010 12:14

Hej fina fröken :)
Hoppas ni har det precis så mysigt som det låter. Saknar er båda massor! Firas bör ni, högvis :)
Kram,
Malmötanten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards