Alla inlägg under februari 2010

Av Fia - 11 februari 2010 12:13

...eller?

Ja får man tro på Tottes två försök med Penny kan det bli valpar om lite mindre än två månader.

Är det nu så att det är valpar på gång försöker vi nog flytta till gården lite tidigare än vi hade tänkt från början. Vilket betyder att det börjar bli dax att packa, kasta, rensa och dona. Spännande!


I detta nu ligger Penny på golvet vid mina fötter och sover skönt. Ett försök till att ligga i soffan hann hon med men insåg snabbt att det är samma regler som för en vecka sedan och för ett år sedan. Dvs hundar på golvet. Men hon verkar rätt nöjd vid mina fötter lillskruttan.


Nu ska jag vila en stund och njuta av kaminen som knastrar och värmer så gott. Sen är det dax för uppsatsen att bli färdig.


Saknar så klart min man som är i väg och jobbar fyra timmar.. Fyra långa timmar utan min älskade man.

Tack och lov för den sköna omfamningen innan han gick och de vackra orden han viskade i mitt öra.

Mannen som jag verkar vänta valpar med...haha.

Mannen som log som ett barn när han satte sig i vår nya bil och körde till jobb.

Han blev som ett barn på julafton när vi skulle köra hem igår. Det pillades på knappar på färddatorn och allt vad det var.

Nu ska jag klura lite på presenter till min familj till alla hjärtans dag.


La vita é bella!



































Av Fia - 10 februari 2010 23:01

Nu är vi hemma efter en mysig dag.

Det har köpts bil hos den trevliga bilhandlaren. Efter det körde vi mot mina föräldrar för lite lunch. Stefan konstaterade om och om igen att " jag har aldrig ägt en så här fin bil och aldrig någon som man har behövt ha helförsäkrad". Haha..själv satt jag och njöt av att se hans lycka. Nu älskling är det din tur att leva och ack vad du lever väl.


Nu ska vi se filmen "Prinsessa" och sen ett avsnitt "24" innan det är sängen.


Kärlek är så underbart vackert och får min själ att blomstra.


Dagens bilder är till dig Jonny. Vi kommer snart på besök med bil och förhoppningsvis ungar. De tycker så mycket om dig!


    



Av Fia - 9 februari 2010 00:23

Idag unnade vi oss en skön sovmorgon efter en lång vecka fylld av jobb, pluggande och bus med ungarna.


Vi tog oss till Ystad för en lunch på stan och därefter shoppade vi lite smått.

En mp 3 och ett par hörlurar till sessan som hon kan ha på bussen till skolan. Trimmer till älsklings Stiffes mysiga skägg och lite annat smått och gott.

Vi tog en mysig kväll idag och efter ett par dagars klurande har jag beslutat mig för att ta iaf en månad till på påsarna. Jag tänker att det är lika bra att ta det sista nu när jag ändå är igång.


Nu ska familjen snart sova och inatt får Totte sova i buren efter att ha sett till att sätta på Penny i köket. Lugnast för alla.

Vi klurar lite på gården och hur vi ska inreda den....en mysig känsla.


Dagens bilder blir just på dagen....varken mer eller mindre.


            

Av Fia - 7 februari 2010 08:09

...i det lilla huset på landet.

Älskade Stefan har kört till jobb och jag sitter här med min dator i soffan framför kaminen och funderar på om jag ska dra filten om mig och sova en stund till. Tanken är att det ska pluggas lite idag så att jag kan ta min älskling på utflykt imorgon. Det kan han vara värd som har jobbat sju dagaar i rad nu.

En tur till favoritfiket i Degerberga kanske......Eller en dag på stan med lunch och mys. Vi får se!

Den här veckan ska vi klämma in ett besök hos bilfirman och hämta vår nya bil också är det tänkt. Dumt att den står där och väntar på oss ju. Men de ska sätta på de nya vinterdäcken till oss innan vi kommer och hämtar den.


Nu har jag tagit ett avgörande beslut. Jag tar en liten stund under filten nu. Sätter klockan på 10 och sen är det plugga fram till kl 14 då det blir lunch med Stefan som kommer hem om och äter för att sen gå på kvällspasset igen vid halv fem.


Dolph Lundgren är för övrigt en fantastiskt kul man att titta på och lyssna till. Vi hade en underbar kväll med Melodifestivalen igår. Många skratt och en del riktigt bra låtar. Jag ska nog lyckas med att göra Stefan till schlagerfantast precis som jag är. Det verkar gå framåt :)

Dagens länk......Dolph som fick mig att jubla, dansa och utbrista...."fan vad han är läcker och bäst" i riktig fjollanda :) Stefan var inte sen med att hålla med!

You go Dolph!


Livet är en fantastisk gåva!


Av Fia - 6 februari 2010 15:01

...när klockorna i kyrktornet ringer och dörren in i kyrkan öppnas och alla våra vänner reser dig upp samtidigt som kantorn spelar Anthem ur Chess och jag möter Stefans blick där framme vid altaret, då stod tiden stilla.

Just det ögonblicket tänker jag på varje dag och varje gång med en sådan glädje så jag börjar gråta.

Det var mäktigt, vackert, nervöst och tryggt på samma gång.

Just Anthem tyckte Stefan passade in på oss och han har så rätt. Och jag är en så lycklig kvinna. Jag kan inte tänka mig ett liv utan min älskade.

När han ibland oroar sig för att jag inte ska orka med intrigerna som surrar och de fortsatta telefonsamtalen kan jag bara le. Det är i stunder in i helvete tungt men det för oss närmare varandra....något de som orkar hålla på antagligen inte har räknat med.

Vi är löjligt starka tillsammans och jag har funnit mitt livs kärlek och min bästa vän. Vi kan förflytta berg.


Stiffe!

Du är bäst, rätt och slätt!

Du är vacker, rolig, varm, intensiv, underbar den bästa man, livskamrat och  älskare en kvinna kan önska sig.

Jag drog en vinstlott den där kalla kvällen för två  år sedan.

Puss från din Fia.

Av Fia - 6 februari 2010 06:59

Tog oss till malmö och såg en för mig förvånansvärt bra film, "Edge of darkness" med Mel Gibson. Det var två timmar ren spänning och en jäkla bra insats från herr Gibson. För min del var det två mysiga timmar i biosalongen med min älskade man och en del nojsande och pussande. Efteråt gick vi  och åt en bit mat och sen körde vi hem för att avsluta dagen med att vifta på tårna i vars en soffa.


Klockan är på tok för lite för att man ska vara uppe, speciellt när barnen inte är här. Men eftersom att Stefan har kört på jobb så är jag uppe. Vill ju pussa hejdå!

Och är jag väl uppe är det svårt att soman om, dessutom är det mysigt att sitta här med lite levande ljus, brasan som knastrar så där underbart och värmer mig och huset och den sköna klassiska musiken.

Så nu ska jag sitta här, njuta av tystnaden, sura lite över att det är alldeles för långt till Stefan är hemma och myser med mig framför Melodifestivalen och sen ska jag ta mig an hästjobbet......uppsatsen i vetenskapsteori. Innan det sa uppgiften om läkekonsten genom tiderna bli klar....är tanken iaf. Det är trots allt lördag ju!

Dax att beställa kataloger från aktuella högskolor och universitet! Spännande!


Över och ut....och glöm för allt i världen inte.....

Familjen is the shit!


Av Fia - 5 februari 2010 15:18

Ikväll blir det malmö och en bit mat ute och sen bio. Dessutom undrar jag för mig själv....är det månne valpar på gång här hemma. Ska Penny och Totte få ytterligare en kull......vi få invänta svaret men det ser lovande ut.


Det har varit en underbar och intensiv vecka. Stefan har jobbat, jobbat och jobbat. Däremellan har han lämnat barn på dagis och hämtat barn på dagis och fritids. Det har ätits middag, busats, pussats och det har hunnits med varm kärlek när barnen har gått och lagt sig.

Däremellan har jag pluggat, lämnat in uppgifter, fått tillbaka uppgifter med finfint betyg och nu sitter jag med uppsatsen i vetenskapsteori.

Högskoleprovet närmar sig occh så även högskolan alternativt univeristetet.

Förutom det planerar vi lite på hur vi ska inreda gården och om vi ska ha en häst eller två. Barnen har blivit lovade att få ha kaniner....UTE!


Idag avslutade jag min kur på påsar. Känner att jag kan få vara värd det efter att ha gått ner 51 kilo sen i april förra året.

Så ikväll tar vi oss till malmö för en god bit mat ute och lite bio...om vi nu hittar något som faller oss i smaken.


Pratade med bilhandlaren idag och nu är alla papper klara och jag är ägare till en saab kombi....hur mycket vuxenpoäng är inte det...haha.

Men det kan det vara värt när bilen kostar 70000 kr.


Nu ska jag in i duschen och sen invänta min älskade Stefan!


Dagens länk är den underbara låten vår kära Lasse sjöng i kyrkan för oss....

Vår älskade och kära vän som vi har så förbaskat kul tillsammans med och som har blivit en när och kär vän till mig med. Tack kära du för att du är du.

Vi är tokigt lyckliga över dig och din fina fru.



Kärlek is the shit!!!

Av Fia - 4 februari 2010 12:40

....som lämnade min kropp den 2 juli förra året är ständigt saknad och älskad.

Det går inte en dag utan att jag tänker på vårt lilla liv som lämnade min kropp allt för tidigt.

Det lilla livet som var vårt barn, som var våra barns syster eller bror.

Sorgen kommer jag alltid att bära med mig och saknaden efter barnet vi skapade. Men jag glömmer aldrig bort hur bra jag har det och hur fina barn vi redan har i vår familj.

Idag vet jag inte om jag orkar vänta barn igen. Jag vet inte om jag orkar leva med oron över om det lilla livet ska få växa i mig till det är dax att komma ut till den fantastiska världen.

Jag njuter av mina barn och av all den kärlek de ger mig och Stefan varje dag.

Alla deras varma pussar och kramar.

All deras busighet de så gärna delar med sig av.

Det är en gåva att se barnen tillsammans med Stefan. Att få njuta av deras kärlek till varandra gör att jag någonstans är helt nöjd med hur livet ser ut på barnfronten.

Och jag har nog aldrig upplevt en så närvarande och kärleksfull pappa som Stefan. Mina barn är lyckligt lottade som har honom som sin extrapappa.

Och Stefans två barn som idag är i stort sett vuxna hoppas jag är innerligt tacksamma över sin fantastiska pappa. En pappa som idag vet att han är värd det bästa. Och det borde glädja hans barn att han har slutat ta skit och låta sig trampas på. Utan Stefan hade de inte funnits, enkel matematik.


Nu ska jag plugga vidare på min uppsats och fundera över högskolan och vilket yrke jag ska bestämma mig för att lägga de närmsta fem åren på att plugga till.

Hejja mig!






Ovido - Quiz & Flashcards