Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

VåraFinaTibbar....

Av Fia - 25 februari 2010 09:53

...Totte och Penny verkar vänta tillökning. Det är spännande och fantastiskt.

Pratar ofta och mycket med för mig en nyfunnen och fin vän, Pennys uppfödare. Vi hade plötsligt mycket att prata om ;)

Vi är helt överens om att valpar ska köpas kontant och inte på "avbetalning", då kan det gå som för valpen som aldrig blev betald.

Och jag är glad att jag stoppade Stiffe sist vi hade valpar när han höll på att gå rakt in i fällan där någon sa sig ha en köpare men köparen aldrig ringde och där någon skulle vara bud osv osv. Lite väl ljust och idag sträcker jag lite extra på mig när jag vet att just denna kvinnan har en hund hon inte betalade för.

Jag känner mig trygg i rollen som blivande uppfödare och det har pluggats extra mycket om Tibbarna. Pälsvården kan Stefan men då ingen av oss är intresserade av att ställa ut klipper vi våra Tibbar lite nu och då.

Och då jag har växt upp med utställningar, SKK som något naturligt i familjen, renrasiga hundar och allt vad det är så är är detta inte en ny värld för mig. Snarare en som är hemma och något jag har väntat på.

Att jag dessutom får göra den här resan med mannan i mitt liv, mitt livs kärlek är en fantastisk gåva.

Allt har sin tid, och vår tid är nu!


Nu ska jag iväg och shoppa lite till de tre tokiga hundarna, roliga halsband och annat bling.

Är en smula sliten efter en intensiv kväll i OS-soffan igår med Kusin D och Stiffe. Till och med Stiffe satt fastklistrad hela staffetten och plötsligt har jag två kära män som står och hoppar och gapar och klappar händerna.

Vilket mysigt liv jag har.


Kärlek is the shit!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards