Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

TillEnAvMinaNärmstaVänner.....

Av Fia - 19 februari 2010 22:58

...som äntligen har tagit beslutet som betyder så mycket nytt i livet, idag är bloggen tillägnad bara dig kära vän!!


Nu vet hon att hon är värd det bästa och inte det näst bästa, det som får vilken själ som helst att sakta vissna och dö.

Att lämna det man har byggt upp och som man trott att man ska leva i resten av sitt liv är ett tufft beslut.

Vi har pratat många och långa stunder. Hela tiden har jag sagt att jag finns där hela tiden. Hela tiden har jag förklarat vinsten som barnen gör av att ha två föräldrar som är hela i själen på vars ett håll istället för att leva under samma tak och sakta vissna bort och sedan dö. Inget barn mår bra av att se och höra sina föräldrar driva varandra till vansinne, eller att se sina föräldrar vara kärlekslösa mot varandra. Just den kärlekslösa biten är hemsk!

Det är en tuff resa min vän har frafmör sig.......

Och det är till dig jag skriver följande.


Älskade och finaste vännen!

Jag har sett hur du har lidit och kämpat. Jag har sett din önskan och ditt hopp om att det ska bli bättre. Jag ser hur du kämpar för att få i land allt som hör till i en familj, i stunder helt ensam.

Jag ser hur du önskar dig det sanna i livet, kärleken.

Jag har länge sagt att det är dax att gå. Att du måste se till dig själv innan du kan se till någon annan. Som förälder har vi en skyldighet att må så bra som möjligt för våra barns skull. Är vi hela är de hela.

Man får gråta, förbanna, skrika, kasta saker och må jävligt dåligt. Men man ser till att bli klar med det och sen gå vidare. Lova dig själv att aldrig identifiera dig med sorg och elände, låt det inte ta all din energi. Det är bitar i livet som vi alltid kommer att uppleva men för att må bäst är det sundaste att ta de känslorna till sig och sen gå vidare. Enkelt? Faktiskt inte svårare än vi gör det.

Men vi gör det bäst när vi är starka och har stöd utifrån våra vänner.

Att leva i ett äktenskap eller i en relation där man inte får vara fysisk, älska ofta, ständigt omfamnas och leva passionerat, det förhållandet tar död på vilken individ som helst. Vissa spelar lyckliga, vissa söker kärlek och närhet på annat håll. Båda är lika galna altrnativ. I mitt fall såg jag till att lämna mitt äktenskap i samråd med mitt x då vi båda insåg att vi gjorde varandra mer illa än gott. Det är ett steg som har lett till en fin relation idag där vi har lagt allt det som var bakom oss och går framåt, som vänner och som föräldrar till två viktiga barn.

Otrohet har jag sluppit uppleva, Stefan vet däremot hur det känns att få veta att ens partner var otrogen. Var glad att du inte lät det gå så långt, till punkten när ni trampar på varandra å det grövsta. Detta är ohälsosamt och jag är så glad att du har beslutat dig för att gå vidare. Och försök bita ihop min vän. Ni är vänner idag du och barnens pappa, förösk ha den känslan med dig, allt blir lättare då.

Men glöm aldrig bort att du är nummer ett i detta.

Jag och Stefan finns här för dig hela tiden, dag som natt.

Hejja dig älskade vän och när det är dax...välkommen till andra sidan, den där livet ler mot dig hela tiden.

 

Nu är det dax att sova för att om åtta timmar gå upp och fixa frulle till stjärnan som har beställt varm choklad. Vad gör jag inte för dem, mina fina stjärnor :)

Imorgon tänker jag unna mig ett gott rött och en god ostbricka.


Dagens länk...den fantastiska låten som berörde mig på djupet när jag insåg att Stefan var mannen jag skulle leva tillsammans med.

En låt  jag spelade många gånger när Stefan var som sjukast i vintras.



Natti!

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards