Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

OmDettaÄrDenSkGråaVardagen....

Av Fia - 19 januari 2010 09:50

...så är min vardag löjligt färgrik!!


När jag tänker efter och ser på mitt liv så är jag evigt tacksam över det liv jag har tilldelats och även varit med att påverka så att det har blivit just så här som det är just nu.

Det pratas om vardagen som om den är tråkig eller något man ska ta sig igenom för att komma till det "roliga", tex helgen eller sin semester.

Jag insåg för ett par år sedan att livet faktiskt blir som vi själv väljer att det ska vara. Där och då valde jag att ha ett liv som är rikt, oavsett vilken veckodag det är eller vilken tid på året det kan tänkas vara.

Jag har den stora lyckan att ha mött en livskamrat som gör mitt liv ännu lite vackrare. Jag har två fina och friska barn som på inte något vis är svåra att vara mamma till. Jag har kära och älskade vänner. Jag har tre fina hundar. Jag pluggar heltid och jobbar samtidigt lite extra på mitt fantastiska jobb. Det kan inga studier i världen får mig att tacka nej till.

Jag åker på semestrar. Jag är frisk. Jag har tid att träna tre gånger i veckan och då tillsammans med Stefan. Jag har alltid egen tid som jag kan göra precis vad jag vill. Åka iväg, semestra, shoppa, träna, promenera med hundarna. Är barnen här tar Stefan dem den stunden och den veckan de är hos sin pappa kan jag ha en hel veckas egen tid.

Jag och min familj väljer att leva ett rikt liv. Vi älskar varandra djupt. Vi köper saker som vi tycker är kul. Vi handlar mycket till vårt hem för att vi älskar vårt hem. Vi shoppar mycket kläder för att det är så kul att kasta det gamla.

Vi tänder alltid ljus vid matbordet och njuter av god mat.

Vi sjunger och spelar tillsammans.

Jag älskar att städa och pyssla om mitt hus och det gör jag varje dag. Att tvätta är kul, speciellt sedan jag fick ny tvättmaskin och torktumlare av min man som står i badrummet :)

Men något trist måste jag ju ha i livet tänker man....för balansen. För utan det svåra och tråkiga kan man inte njuta av det som är bra på samma vis.

Ja om jag ska leta efter tråkiga saker så är det väl att stapla ved, skotta snö, inse att min mormor är sjuk och att Stefans barn beter sig som de gör mot honom. Något vi båda sörjer men vi vet båda att det är de som missar ett liv med oss. Och jag är lycklig över den kärlek Stiffe och mina barn har till varandra.

I sommar åker vi eventuellt till Paris och Disneyworld. Eftersom att de inte verkar intresserade av vårt liv tar vi med oss de två barn som trivs i vårt sällskap. Trist för det hade funnits plats. Men det är deras förlust.

Nu ska jag sätta mig med näsan i den stora tjocka boken och försöka få iväg en uppgift.


Kärlek !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards