Direktlänk till inlägg 31 december 2009

2009

Av Fia - 31 december 2009 14:26

Årets sista timmar ligger framför mig och de tänker jag förvalta på bästa sätt.

Det hinns däremot med en blogg om året som gått. Ett fantastiskt år!


* Jag fyllde 30 och firade det i vackra Egypten

* Stefan och jag förlovade oss i Egypten en vacker natt inför familjen

* Stefan fick ett finfint jobb med finfin lön

* Jag fick jobb med finfin lön och underbara ungar

* Huset renoverads och är idag en lantlig dröm i vitt med fransk känsla

* Jag gick ner 40 kilo på fem månader

* Vi började på kickboxning och om ett tag börjar jag tävla

* Vi var på många och underbara fester med våra fina vänner

* Vi hade en magisk midsommar med busungarna hos Zara

* Vår älskade D fick en underbar son som som vi shoppar till hela tiden :)

* Vi hade en flicka boende hos oss via socialförvaltningen i Malmö i sommras

* BDSM  blev en ännu större del i vårt liv, en vacker del

* Stefan fick en tatuering i födelsedagspresent

* Jag gav mig själv en tatuering för att jag är jag

* Vi förlorade det lilla livet som växte inut i mig

* Stora sonen tog studenten

* Lillprinsen fyllde 4 år

* Lillsessan fyllde 6 år

* Stora sonen fyllde 20 år

* Barnens pappa kom till insikt och är en stor del i barnens och vårt liv

* Jag lärde känna L och hans fru J och de är idag nära och kära vänner

* Vi hade en hejdundrande kräftskiva i trädgården

* Stefan följde med på krogen och njöt av att äntligen får leva igen

* Lillsessan började skolan och hade sin pappa, mig och Stefan med sig

* Lillsessan gick på simskola och vi satt stolta där varje lördag och tittade

* Vännen Z vaknade och vi följde hennes uppvaknade och utveckling♥

* Vi spårade ipadresserna på kommentarerna på bloggen och fann att      ungefär hälften och bla de som sa sig känna Stefans ex och prata för henne kom från inget mindre än : UPPSALA och SKOLVÄSENDET i UPPSALA.

* Vi, eller snarare jag eldade upp det som inte blev hämtat från vårt garage.

* Vi gjorde fantastiska utflykter med barnen det här året

* Den 5 september inför våra vänner friade Stefan till mig

* Den 28 november gifte vi oss och hade ett vackert och magiskt vinterbröllop

* Vi åkte på SPA och njöt av att vara gifta

* Vi firade en härlig jul med mina barn, Kusin D och mina föräldrar

* Jag köpte ett xbox 360 till min man som aldrig har fått sådana presenter

* Jag såg på hur illa behandlad Stefan blev av sina barn och sitt ex

   MEN jag såg också hur stark han har blivit och inte tar någon skit mer!!

* Jag kom in på min utbildning

* Jag insåg ännu en gång hur fantastisk vår vän Jonny är♥♥♥♥


Vi har haft ett fantastiskt 2009. Ett år som har inneburit uppvaknande för både oss och de i vår närhet. Vi har upplevt de underbaraste dagarna i våra liv det här året. Den dagen då vi blev man och hustru.

Vi har gråtit över vårt barn som förvann allt för tidigt men vi har också blivit ännu starkare av den sorgen.

Jag är en lycklig kvinna och är så tacksam över mitt liv, över vårt liv.


Till alla som förtjänar det och även till de som kanske inte borde ha en, men som någonstan är så små i sina inre och en dag vaknar, med eller utan filten i örat...

KRAM och GOTT NYTT ÅR!!


Fru Bodström!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards