Direktlänk till inlägg 31 december 2009

TvåOlikaVärldarMenÄndåSamma

Av Fia - 31 december 2009 01:09

Det slog mig när vi packade upp vår nyinköpta xbox 360 med Beatles Rockband att jag är en välsignad kvinna.

Jag har en underbar familj, fina vänner, ett hus som i stort sett är färdigrenoverat, tre tokiga hundar, en resa till Egypten i vår, en ny kul mobiltelefon, en ny bärbar dator, studier på gång, en bra ekonomi och en del hemligheter på gång. Samtidigt slog det mig vad lillsessan frågade mig i telefon idag..."mamma, vad är sorg?" Vi pratade om det lite och efter en stund var hon nöjd med svaren.

Själv klurade jag på det och funderade lite över om jag bär på någon sorg. Det finns de som har lämnar jorden för att bli en stjärna som jag saknar. De sörjer jag, men samtidigt är jag lycklig över de stunder vi hade tillsammans. De minnena får mig att le.

Den största sorgen är däremot den som handlar om mitt och Stefans ofödda barn. Barnet vi förlorade för ett halvår sedan. Det lilla livet som var en del av oss båda. Som var ett syskon till våra barn.

När jag tänker på det gråter min själ samtidigt som jag tror att vår skapelse idag är en stjärna som vakar över oss.

Jag är så tacksam över mitt liv och så här bra har jag aldrig mått. Jag är bortskämd och stolt över det. Man får vad man förtjänar. Jag är värd den här lyckan precis som min älskling är.

Grattis till dig och mig Stefan ♥♥


Till Stefan!

Tack för det fina rummet du har byggt. Nu kan vi äntligen inreda vår atlejé och gästrum. Och tack för att du är så glad över att jag är glad och över att jag inte slår isönder gipsskivorna när du har satt upp dem ;)

Tänk vilken skillnad det kan vara på att leva och leva älskling.


Amor Vincit Omnia


 
 
Ingen bild

Herr Bodström

31 december 2009 01:49

Sannerligen är det skillnad på att leva!
Älskar dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards