Alla inlägg under november 2009

Av Fia - 14 november 2009 02:22

Dagen har varit avslappnad från början till slut, med snudd på när lillsessan och jag sprang de 20 meterna till skolbussen. Lillprinsen fick stanna hemma en stund och äta en skön frukost med mig och Stefan.

Som vanligt går vi ner båda två till dagis och idag stannade vi en stund och hälsade på och kramade hejdå. Vi ses ju inte på en vecka nu.

Väl hemma vilade sig min älskade en stund och det slog mig ännu en gång hur sjuk han har varit och faktiskt fortfarande är. Han är en sann kämpe min Stefan!


Ikväll har vi ätit en god middag och sen bjöds jag på glass med banan, grädde och Stefans chokladsås.

Ska krypa ner i sängen om en liten stund och njuta av att vara jag, njuta av min älskade och hans kropp och själ. Kanske tar vi med oss den där klicken grädde som står kvar i kylen...det är mumma.


Kärlek!

Av Fia - 11 november 2009 18:36

Drömmar är till för att förverkligas och nästa år ska det födas upp hundar. Från början var min tanke att föda upp en helt annan ras men så träffade jag Stefan och nu blir det Tibetansk Terrier.

Det ska byggas till hundarna i garaget och hundrastgården är snart färdig.

Mycket ska ordnas innan vi kör igång men nu är vi iaf på gång.

Penny och farbror Totte får som vi vet väldigt fina valpar :)


En annan dröm som snart går i uppfyllelse är att jag blir fru Bodström.....det smakar finfint på tungan.


Nu är det Pettson och Findus med busungarna som gäller.


Kärlek!


Av Fia - 9 november 2009 11:25

Usch och ve för att ha en älskad som är sjuk.

Min älskade, mitt allt. är en hjälte som tar sin spruta varje morgon, som har ont och härdar ut, som tar sina tabletter och som knaprar smärtstillande.

En gång i veckan ska vi åka till sjukhuset och vi har skapat en ny tradition idag. Efter provtagningen fikar vi med kaffe och kaka och myser en stund och reflekterar över vårt liv, vårt underbara liv som vi är så rädda om.

Vårt liv och vår fina familj och våra älskade vänner. Utan er är vi inte hela.


Bröllopet närmar sig och i stort sett är allt planerat. Det ska inhandlas dekorationer till kyrkan och festen, 20 flaskor gott vin. Lindeman bin 55 är vi klara över men det vita är fortfarnade ett litet dilemma. Men inget som är större än att det går att lösa ;).

Förutom vinet ska det köpas konjak, likör och bubbel att skåla i när vi alla är samlade i festlokalen.

Kläderna är klara förutom mina stumpor som ska passa korsetten med höfthållare. Blir ett nytt besök hos CHANGE på Nova i Lund.


Bröllopsresan tar vi i december och åker till en av mina favoritstäder i Europa, Berlin.

Det är magiskt vid juletid där. Och det blir Stefans första besök och jag längtar efter att visa honom mina favoritställen. Och så ska vi äntligen får träffa vår vän B som vi mött på nätet. En vacker och spännande kvinna.

Det blir tre underbara dagar på fina hotellet Park In på Alexanderplatz.

Länge leva bröllopsresor ♥


Nu ska jag pyssla lite här hemma och sen mysa med min älskade!


Kärlek!

Av Fia - 4 november 2009 22:42

...hinner man gå igenom mycket.


Idag har jag rensat alla skåp och lådor och det blev MYCKET som åker på tippen imorgon. Jag har fått Stefan att inse att det vi inte har använt på ett år kommer vi inte att anväda mer. Alltså åker det ut.

Garaget är rensat från skräp, kan-vara-bra-att-ha saker, halvdana saker, fula saker, omoderna saker, saker som Stefan har förvarat för att han har varit för snäll, tack och lov har han lagt just den egenskapen åt sidan, den där han är snäll så han är dum. Den som säger...Snälla sparka lite på mig, jag är ju så van.

Det är med glädje jag ser en man som vet sitt värde och som kan se tillbaka och inse hur illa behandlad han har blivit. Det har gjort honom stark och jag fick bära frukten av honom, en vacker gåva.


Förutom rensandet i lådor, källare och vind har jag hunnit med att pyssla om min något piggare man idag. Det har hunnits med mys med kusin D som åker tillbaka till grannlandet imorgon. Men snart är han tillbaka, till vårt bröllop ♥


När jag rensade i lådorna och såg minnen från Stefans barn när de var små och minnen från mina barn insåg jag hur mycket jag saknar det lilla liv som lämnade min kropp allt för tidigt. Vi pratar ofta om det och det är så skönt. Vi var där båda två och vi visste båda att där rann ett liv ur mig ner på det kalla golvet, vårt kärleksbarn. Nu är du en underbar ängel som tittar ner på oss och vi vet att du har det bra.

Allt har en mening och kanske är det så att vi möts igen, i en annan skepnad, men ändå inte. Kanske fortare än någon kan ana ;)


 

fallen ängel


Nu kryper jag upp i soffan med kusin D och älsklingen och ser en film innan jag sover en smula.


Kärlek!



Av Fia - 3 november 2009 21:20

Det finns inget som att se sin älskade sjuk.


De närmsta blev informerade, de som vi ansåg står oss närmst.


Där, mitt i det vita och ganska kala rummet var kärleken något som gjorde världen lite extra vacker.

Kärlek läker.....med en viss gnutta av läkarnas ordinationer :)


Återkommer när vi är hemma och i ro.



Av Fia - 2 november 2009 22:52

...har rensat garage med älsklingen och kusin D, mycket blev kastat och en del rensat och sorterat.

Innan det hanns det med en tur till malmö och där åt vi en god middag ute.


Nu njuter vi av värmen från kaminen och av att vi har det så skönt alla tre :)


 


Dagens bild......sann kärlek!

Av Fia - 1 november 2009 18:34

....i Kollektivet Gökboet.



Jag var en lycklig kvinna som hade mina kära vänner runt mig hela kvällen och natten. Dessutom är den en gåva att ha Stefan och fina kusin D vid sin sida hela tiden. Tack för att ni är så underbara.

Det var en skön fest med Spindelmannen, Hulken, En jävla ängen, En jävla Slyna, En clown, Michael Jackson, En munk....och många, många andra underbara filurer.

Ord är överflödiga.

Bilderna säger så mycket mer.

     

            Mr Spiderman med sin magväska    


Ovido - Quiz & Flashcards