Alla inlägg under oktober 2009

Av Fia - 15 oktober 2009 09:04

      

Vi har pratat om det ett bra tag nu och nu är vi väl helt klara över det. När vi har flyttat blir det ett par islandshästar.

Jag fick ännu mer blodad tand igår när jag var med jobb på deras obligatoriska onsdagsridning.

En underbar anläggning utanför Sövde som hade fantastiska hästar och otroligt kunnig personal.

Dessutom har de turridning med övernattning på värdshus och god middag. Något vi lär boka framåt.


Nu ska jag städa lite, pyssla om min arbetshörna som vi fixade med igår och sen ska jag kurera mig och min älskling.


Lilla Anna älskar Långa Farbrorn!

Av Fia - 14 oktober 2009 23:08

Plötsligt efter en vacker stund tillsammans när vi låg där varma, lyckliga och nakna säger han plötsligt de vackra orden som fick oss båda att le och njuta ännu lite till.


"Du är grunden i min tillvaro. Utan dig finns inte det andra"



Jag är en lycklig kvinna, en löjligt lycklig kvinna!


Av Fia - 11 oktober 2009 17:44

Vilken helg vi har haft, alldeles underbar!


Vi ordnade så att mina föräldrar kom ner över helgen och passade barnen och hundarna.

Fredagen var vi på personalfest med våra fina kollegor. Det blev god middag, gott vin, god whiskey, Stefan på gitarr och massvis med prat.

Natten tillbringade vi hos vår kära C.

Igår åkte vi hem en kort stund, bytade om, packade, pussade på barnen och sen begav vi oss till våra underbara vänner L och J. Två fantastiska vänner som jag är så glad att jag har mött. Vi har alltid lika kul tillsammans och vi har massor gemensamt. Det blev en underbar middag där vi, J och L och ett annat par avnjöt en trerätters som heter duga.

Det pratades, smakades på diversa godsaker ur barskåpet, flamsandes och framförallt dansades.

Jag och J kunde aldrig sluta dansa och vi har så underbara män så det var en fröjd att se dem dansa.


Idag är det en avslappnad kväll med ungarna. Snart är det dusch och sen godnattsaga.

Idag ser jag tillbaka på en helg som har varit full av kärlek. Och jag är så glad för våra kära vänner. Och J och L värmer min själ.


Karma, underbara karma!


             

 

      


 


Av Fia - 7 oktober 2009 19:21

...ligger i länkarna nu. Det uppdateras si så där på den sidan. Men den finns :)

Just nu är det mycket planerande och det är så underbart kul.

Det är en underbar känsla att snart få vara Stefans fru. För första gången gifter vi oss med sann glädje och vi är lika delaktiga i det här. Det är så det ska vara men inte alltid så det har varit.

Men idag ler livet mot oss och vi är lika förväntansfulla inför den stora dagen.

Dessutom inser vi att det blir mycket folk, 70 personer är ganska mycket. Och då är inte barnen inräknade..haha.


Och framförallt, viktigast av allt nästan. Vi ska INTE ha en läskig brudbåge. Vi gillar det inte någon av oss och hurra så skönt att slippa tänka på det. Brudbåge är läskigt och en smula 80-tal.


Nu ska jag pyssla vidare. Det är mycket som ska klaffa om mindre än två månader :)


Kärlek!

Av Fia - 7 oktober 2009 02:10

Den här kvinnan borde sova. Imorgon har vi mycket att göra på dagen.

Dona i garaget och framförallt tvätta tokiga hundarna och klippa Totte och Penny så de får kort päls.

Dessutom tänkte vi hinna höststäda trädgården och plocka in alla våra vackra Mårbacka.

Så får det bli, jag kryper ner och sover en smula nu. Och i vanlig ordning klurar jag över det kommande bröllopet.

Just nu är frågan var vi ska förvara ca 100 burkar öl, massvis med vin och annat gott vi ska bjuda på och dricka på festen. Stora frågor :)


Godnatt och tack för kaffet!


Av Fia - 5 oktober 2009 23:10

...i ett provrum är kul!

Speciellt när man som jag har en så underbar man som springer och hämtar nya höfthållare och allt vad det är till oss. Min älskade Z och jag har shoppat till bröllopet. Hon kommer bli så fin, inifrån och ut. Själv hittade jag en underbar korsett med höfthållare. Hurra så fint!

Hela tiden var älskade Stefan vid vår sida och var smakråd och den som sprang och hämtade andra modeller och storlekar. Jag är en mycket lycklig kvinna!!!


Älskade underbara Z och Stefan!

Ni är så underbara och utan er är jag halv.

Det är en underbar känsla att planera bröllop med er och snart, mycket snart är jag fru Bodström!


Kärlek!


Av Fia - 3 oktober 2009 22:30

Vi har haft en underbar vecka med fina kusin D. Mysiga kvällar, vin, film och god mat.

Igår bjöd D på middag ute innan vi åkte till Kollektivet Gökboet för lite vindrickande och mys.

Han har varit med på bröllopsplanering, kaffedrickande i grannbyn och vi har pratat om både det ena och det andra ;)


Ikväll har vi ätit pizza och tittat på den något annorlunda filmen " Antichrist" av Lars von Trier. Vi har även hunnit med lite bröllopsplanering och snart är det dax att krypa ner nära och njuta av livet.


Livet är så löjligt vackert just nu!


Lägger in två bilder idag. En på vår Totte som trodde han fick husera i kökshyllan och en på mina älsklingar!


 

    




Ovido - Quiz & Flashcards