Alla inlägg under september 2009

Av Fia - 18 september 2009 20:49

Idag var det byte igen. Både jag och Stefan tycker veckorna med barnen går för snabbt. Men vi vet att de har det bra och att det snart är fredag igen.

Det har varit en skön vecka med barnen. De har varit med på tränigen och är som vanligt två underbara glädjespridare. Klubbens kommande maskotar på tävlingar kanske.

Innan träningen igår åt vi ute med ungarna som var så goa och härliga hela tiden. Sen tog vi oss till fina C och efter träningen bjöd hon på himmelskt god plommonpaj som hon bakat bara för att sessan och prinsen hade bett henne i tisdags.

Skolfotograferingen gick bra. Idag var det prinsens tur och så skulle sessan ner till hans dagis för syskonbilden. Älskade Stefan tog sig dit och fixade det. Det är en fin Stefan vi har!!

Vi berättade för barnen igår att vi ska gifta oss och det var välkomnat. Skönt!

Så här när kvällen har kommit och det bara är brasans knastrande som hörs är det extra tomt utan de underbara älsklingsbarnen. Vi älskar dem så de små liven.


   


Imorgon ska vi till en annan älskling, till kollektivet Gökboet i Lund och festa. Det blir gott vin, Gin och tonic och massvis med singstar. Och frafmörallt BRÖLLOPSPLANERING med älskade Z.


Nu ska jag ta mig an de sista inbjudningkorten...har gjort ungefär 30 och har lika många kvar...minst!


Lilla Anna älskar Långa Farbrorn Kyss


Av Fia - 17 september 2009 08:53

Idag är det dax för skolfotografering för sessan. Hon var löjligt förväntansfull och lycklig över kläderna vi köpt till henne. Imorgon är det prinsens tur och då ska sessan ner på hans dagis för att ta den obligatoriska syskonbilden.

Det var en sån där morgon idag när man undrar om livet får vara så här underbart.

Solen var så där underbar som den är på hösten, prinsen kom nakenfiks och pussade godmorgon med sin nalle i handen och sessan låg och sjöng i sin säng innan hon tog sig an kläderna vi hade lagt fram igår.

Underbara Stefan, mitt allt, min blivande make var som vanligt en fröjd att titta på när vi alla satt där vid bordet och åt. Jag har haft tur som mötte Stefan! Och jag är en lycklig kvinna, en blivande fru :)


Nu ska jag tvätta, städa, rasta hundar och dona lite inför bröllopet. Ikväll blir det som vanligt på torsdagar, träning.

Vad vore livet utan vår älskade kickboxning. Och vad vore livet utan den sanna kärleken!


Lägger upp två bilder tagna idag, på min älskade familj!    

Av Fia - 16 september 2009 11:53

Inbjudningskorten börjar bli klara, datumet får vi besked om i dagarna och mycket börjar ta form inför bröllopet.

Frågan är ju nu om gullungarna ska vara brudnäbbar. Orkar de med det? Tycker de att det är så kul att stå där framme? Ska de få slippa det och så nöjer vi oss med bestmen och tärnor i modell vuxen? Det lutar ditåt.


Det övades brudvals här hemma på golvet igår. Jag blir fru till en man som dansar fantastiskt.

Så det lär bli både en annan vals på festen. Stefans älskade kusin D har bett om att få en vals med bruden redan så jag har liksom lite att öva på.


Lägger upp ett par bilder från veckan som gått där vi bla åkte till malmö för att fika hos kära T, äta på Burger King till barnens stora lycka, träffa gamla vänner till Stefan och en del annat bus.


Nu ska jag fixa och dona lite här hemma, kurera min ledbrutna man som fick ont efter träningen igår.

Och så ska jag mysa över tanken att det är fest hos Z och hennes sköna kollektiv på lördag.


Livet är vackert!

       




Av Fia - 14 september 2009 17:48

Idag åkte vi till Lund och älskade Z för att gå ut och handla material till inbjudningskorten.

Det blev dessutom besök i en underbar skoaffär i lund där vi hittade allt från röda stilettklackar och vita sidenskor med strass. Och vi hann med att kika på vigselringen och vi log alla tre när vi stod där i butiken och diamanterna gnistrade så fint.

Efter en stunds shoppande tog vi en fika på ett mysigt café i Lund. Stora goda latte och varm baguette med lax och wasabi. Det avhandlades bröllop, kärlek, barn, lycka och fnitter. Tack älskade Z för en underbar fika i solen, vi älskar dig så!!!


Desstuom är vi klara med var och hur vi ska ha bröllopet och festen efteråt. Det är bara datumet som ska fastställas nu i veckan. Jag lever en dröm, en vacker och romantisk sådan!


Karma är ett väldigt vackert ord!

Av Fia - 13 september 2009 23:54

Det är mycket som händer just nu.

Sessan har börjat i skolan och det innebär nya rutiner och läxor. Prinsen busar som vanligt runt och är just lillebror.

Dessutom började sessan på simskola i lördags och imorgon kör hennes innebandyträning igång.

Dessutom tränar vi kickboxning två gånger i veckan och inget får komma emellan det.

Sen är det skolfotografering den här veckan. Prinsen ska klippas, kläder är köpta till dem båda, det ska tas enkelbilder och syskonbild.

Mitt i detta planeras det bröllop och imorgon åker vi för att titta på olika alternativ att vigas på.

Klänningsplanerandet är i full gång. Det jag är helt klar med är att jag inte kommer köpa en begagnad klänning.....allt annat är jag öppen för. Ja eller, det är också lögn, jag vet ju vad jag vill ha....som vanligt!

Lägger upp ett par bilder från veckan som har gått.

Sen kryper jag ner för ett par timmars sömn innan det är dax att ta tag i måndagens bestyr.


Kärlek!


       


Av Fia - 11 september 2009 22:34


        kräftis7   kräftis6   kräftis3   kräftis2   kräftis1  

Tack alla fina vännerna!

Och till er som inte kunde komma....snart är det fest igen....*klurar vidare på klänningsvalet*



Av Fia - 10 september 2009 08:16

Ja som ni har förstått kära läsare ska ju den här kvinnan gifta sig Glad.

Och det är en känsla av total lycka och kärlek som infinner sig i kroppen men även en stor dos av nerver.

Det är mycket som ska ordnas och framförallt ska jag lära mig att få till min namnteckning nu när det ska vara Bodström, inte helt lätt. Det har redan gått åt massvis med papper där jag har övat och morrat över resultatet.


Igår körde vi upp till mina föräldrar i småland med ett släp som vi fyllde med ved från deras skog. Så nu kan det bli vinter bäst det vill. Ja det är klart, hinner vi flytta INNAN vintern är slut är det ett elände att forsla det till nya huset men jag klagar inte.

När vi satt där i deras stora vackra trädgård berättade vi att vi ska gifta oss och de blev inte helt oväntat glada.

Så nu har vi berättat för alla och planeringen är i gång. Klänningsvalet är inte helt självklart. Jag har massvis med tankar och inser att den bör matcha festens tema iaf en liten smula. Men allt har sin tid och plötsligt kommer jag antingen se den i en butik eller hitta rätt sömmerska.

Barnen är viktiga på vårt bröllp. Stora sonen har en fin kostym redan så det är de två små liven som ska få ny kläder och jag ler lite åt tanken när jag tänker på lillprinsen i kostym och sessan i en vacker klänning. Och vad gäller prinsen lär du kostymen vara ren högst genom vigselakten för det finns inget som är så ljuvligt som att söla ner sig på ett eller annat vis.

Det kommer bli ett vackert bröllop och jag är redan världens lyckligaste kvinna.


Nu ska jag klura på gästlista och lokal och VAR vi ska gifta oss.


Livet är underbart.




Av Fia - 7 september 2009 18:36

Det är fortfarande lite känsla av berusning i kroppen. Den där berusningen som liksom infinner sig när mannen i mitt liv har friat till mig på det romantiska vis som han gjorde. Vi har firat lite idag och ätit en god bit mat ute och jag är så löjligt lycklig.

Till våra nyfikna vänner som vill se bilder från festen...DET KOMMER.

Men idag kommer ett par bilder som älskade Z fångade på mig och Stefan under och efter frieriet. Tack för att du stod där med din kamera utan att vi visste.

Vi älskar dig!

Ovido - Quiz & Flashcards