Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

MyskvällAttSeFramEmot!

Av Fia - 21 augusti 2009 22:43

Idag är vi på jobb båda två.....inte så värst långt ifrån varandra men ändå inte så nära som vi trivs bäst med att vara.

Vi har förmånen att ha vackra arbetsplatser så förutom att det är kul att jobba med det vi gör och med dem vi gör det med så är det underbart att ta sin kopp te på uteplatsen och lyssna på tystnaden som är här ute mitt bland åkrar och fält.


Badrummet fick nytt handfat och kommod igår. Vi tog en snabbvisit till IKEA och gjorde ett klipp. För 2100 fick vi ett fantastiskt skåp och handfat. Som hittat!

Och den vitlaserade panelen är snart färdiguppsatt och när taket är lagt ska den vita kristallkronan hängas upp där inne.

Dessutom ska vi tapetsera i hallen med den vita tapeten med de svarta blomrankorna och fåglarna. Lite asiatiskt tema som passar bra hemma hos oss.


Barnen har åkt på minisemseter med sin mormor och morfar och ska tillbringa helgen på Skara Sommarland.

Vi, älsklingen och jag ska när vi har jobbat klart imorgon äta en god bit mat ute, eventuellt gå på bio och sen avsluta kvällen på en fest som en arbetskamrat till Stefan håller i med närmare 100 gäster.

Vi har mycket att fira och det är med glädje jag ska ha en underbar lördag med min älskade.


Och om allt vill sig så hinns det med ett träningspass i helgen, på ett eller annat vis. Jag ska ju börja tävla i kickboxning nästa år och jag börjar hitta formen och tekniken. En del kvar och småjusteringar men jag känner mig enormt laddad och taggad och har ett enormt stöd i Stefan, min tränare och mina vänner. Tack, tack, tack!


Nu ska jag spåna lite på vår kräftskiva som närmar sig med stormsteg. Det blir många vänner som kommer. Vänner från förr och nya vänner. En underbar blandning och jag vet att det kommer bli en fest att minnas. Dessutom ska morgonen efter bli mysig då vi kommer ha runt 12 personer som sover över.


Kärlek till mina kära älsklingsvänner!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards