Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

FörstaSkoldagenFörSessan

Av Fia - 19 augusti 2009 12:27

Idag var det dax. Lilla fina sessan skulle börja skolan. På egen begäran skulle även hennes älskade Stefan följa med på uppropet eftersom "jag har ju faktiskt två familjer".

Det var från början inte alls självklart men både hennes pappa, jag och Stefan insåg att det är för hennes skull och hon ska inte lida över att vi vuxna inte alltid tycker likadant. Vi valde allihop att dra ett streck över det som varit och för barnens skull prata med varandra på ett hövligt sätt. Allt annat är bara idioti när man en gång har valt att skaffa barn tillsammans. Skäms på er föräldrar som inte ser förbi era egna känslor!


Där stod vi på skolgården och när det var dax att gå till klassrummet kom de nervösa tårarna från sessan. Hon fann sig snabbt och vi var där för och med henne hela tiden. Väl framme vid klassrummet visade det sig att Stefan haft samma klassrum när han var liten och det verkade på något vis tryggt för henne att veta.

Hon hittade sin plats i salen, satt fint, räckte upp handen när hennes namn kom och var så duktig. Där stod vi tre och var stolta över henne.

När det var dax för rast och de skulle gå ut kom tårarna igen och hon kastade sig i min fam och sa " mamma nu är jag så nervös ". Med varma ord från mig, Stefan och pappa samlade hon sig och tog fröken i handen och jag var stolt över min fina flicka.

En varm kram av mig och pappa och sen en ännu längre av Stefan där han sa så fina saker till henne som jag såg gjorde henne stark.

Den lilla lilla sessan som föddes för snart sex år sedan börjar bli stor och det är så fantastiskt att få vara en del av hennes liv. Jag är en lyckligt lottad kvinna!


Till Stefan, min älskade!

Tack för att du var med idag. Du gjorde sessan så glad och jag är tacksam över att du fanns där hela tiden idag.

Vi älskar dig innerligt!



 
 
Ingen bild

LitenJag

20 augusti 2009 07:38

Mitt älskade lilla hjärtebarn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards