Alla inlägg under juli 2009

Av Fia - 2 juli 2009 23:08

...och den här stjärnan kommer alltid att lysa lite extra starkt, vårt barn!


Sorgen äter upp oss samtidigt som vi är starka tillsammans och gör den här resan tillsammans.

Kärleken är vår styrka och i detta kan vi mellan tårarna både le och skratta, för vi vet att livet går vidare och vi har varandra.

Men det är trots detta en tung dag, en dag som föralltid finns i oss.

Efter regn kommer sol sägs det.....det känns en smula avlägset men samtidigt vet jag ju att det stämmer så väl!


Älskade lilla unge!!

Du är alltid med oss och vi vet att du vakar över oss.

De stora dagarna och händelserna som är på gång i vårt liv, du kommer vara en del av dem, om än långt borta!

Se till att solen skiner just de dagarna!


Sov gott lilla liv!



Av Fia - 1 juli 2009 12:14

Det finns händiga individer och så finns det ännu lite händigare individer. Min älskade Stefan tillhör den senare kategorin.

Gårdagen ägnades åt att ta ut den gamla dörren på framsidan av huset och när det var gjort öppna upp både på bredden och höjden. Efter massvis med timmar satt till slut den nya dörren där den skulle och samtidigt var HELA huset fyllt av damm efter att han sågat i tegel...hurra, NOT!

Men vi gjorde ett race med dammning, dammsugning och våttorkning innan vi åt en tokigt god middag. Stefan är en hejare på att laga GI mat till sin kvinna!


Idag jobbar Stefan och jag tänker gå äver alltihopa en gång till så det blir riktigt rent här hemma. Och har vi tur med tider så blir vardagsrummet målat och tapetserat med fondtapet och ommöblerat den närmsta veckan, trots att vi båda jobbar en hel del.


På fredag kommer prinsen och sessan och det blir en vecka då vi kommer mysa, busa och hitta på extra roliga saker eftersom att de veckan efter påbörjar sin fem veckors "semester" med sin pappa. Vi kommer sakna dem massor vår älsklingar.


Idag är det dax för handledarkurs på körskolan och körkortet är inte så där jättelångt borta längre.


Nu är det däremot dax för lunch och bus med tokiga hundarna. Penny får ta sig en extra runda, hon är en förvirrad hund som tyvärr kom ikläm och aldrig fick någon uppfostran. Det är synd om henne samtidigt som inte inte vet bättre. Men under min tid har hon förändrats mycket här hemma och det är min hund lite extra med tanke på att jag borstar henne och tränar extra med henne. Idag ska jag dessutom ordna bra försäkring till yrväderna. Tar antagligen i samma bolag som jag har min egen underbar hund!

Alltså en dag fylld av vardagsbestyr!!


Dagens bild är från grillfesten hos älskade Z i hennes etagé lägenhet på 9 och 10 våningen med underbar utsikt. Tack Z för en underbar fest!


Kärlek och en puss till min älskade man som så vackert bär mig i sin famn och både omhuldar och älskar med mig. Tillsammans når vi stjärnorna!



Ovido - Quiz & Flashcards