Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Tankar under nattjobbet...

Av Fia - 29 juni 2009 23:03

Börjar med att påpeka att följande rader skrivs av mig, Stefan....


Hejsanhallå!


När man har nattjour i mitt yrke får man en del tid till tankar och funderingar över än det ena och än det andra... På gott och ont. Jag försöker låta bli det där med långa nattfunderande av flera skäl. Bland annat för att jag sover så dåligt när jag funderar men också för att jag vet med mig att mitt funderande kan övergå i grubbel istället. Det är länge sen jag kände att jag behövde grubbla över något. Det är märkligt så mycket lättare det går att tänka och fundera när man mår bra och är omgiven av bra saker!


Jag är begåvad med en fästmö, sambo, älskarinna, vän som faktiskt står ut med det mesta av vad det innebär att leva med mig. Henne älskar jag innerligt.

Alla pågående projekt i huset börjar nå sin slutfas... Men å andra sidan finns ju redan planer på nya förändringar! :o)

Det går bra för mig yrkesmässigt också. Det är ett viktigare konstaterande för mig än vad man kan tänka sig. Anledningen till det är att någon i min tidigare närhet påstod något om min yrkesskicklighet som inte var muntert att höra och som gjorde mig osäker och ledsen, vilket förmodligen var avsikten. Dock tog jag mig i kragen för ett par veckor sedan och uppsökte min gamla arbetsplats och fick bara höra positivt om mig och mitt arbete där. Jag lovar er, kära läsare, att i det yrket får man lära sig att säga som det är om man ska överleva med varandra som kollegor.

Jag har insett att mina barn är självgående och att de för ögonblicket inte är i så stort behov av mig. Den äldsta har tagit studenten och har redan jobb trots vad Mona Sahlin säger i reklamen. Den yngsta verkar ha det bra och har inte mycket kontakt med mig för tillfället men det kan man ju förvänta sig av en 17-åring som bor på annan ort än jag.

Jag har äntligen börjat träna igen! Inte en dag för tidigt och det går bra med att sluta röka. Jag har fått massor av nya vänner både på jobb och privat och har dessutom fått kontakt med de bästa av mina gamla vänner.


Med andra ord är livet himla bra... Sen finns det ju tre härliga, galna hundar att kela med när andan faller på och det gör ju inte saken sämre!

Tack älskade Z för festen i lördags!

Tack älskade Ann-Sofie för att du tycker om att gå på fest med mig!

Tack till alla er som var på festen (och som har adressen hit) och som tyckte att det var trevligt att träffa mig! Nöjet var ömsesidigt!


En annan sak.... Kära älskade Ann-Sofie.... Tack för att du står ut med mitt Harry Potter-marathon och genomlider alla filmerna bara för att veta vad som hänt när vi ser den sista i raden på bio...

Jag har nämligen varje gång det kommit en ny HP-film gått med mina barn tidigare men i år verkar de inte vara så intresserade av att följa med oss på den. Jaja! Den som lever får se hur det blir med den saken. Annars kanske det finns någon annan som vill följa med oss på den Hahahahaha!


Mitt liv är bra med lagom inslag av tråkigheter.


Hilsen

S


"The piano has been drinking, not me!"

"I`m holding up this lamppost"

Tom Waits



 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

30 juni 2009 07:15

Min älskade Stefan!

Det är inte svårt att älska dig. Du är en underbar man!
Det är så skönt att du så ofta får bevis från olika håll att allt det du har fått matat in i ditt huvud och din själ var något som antagligen berodde på att den arma själen led själv och säkert önskade sig en del av dina vackra egenskaper.
Du är en underbar man att leva med, en fin "det är vår stefan och vi älskar honom" för mina barn, en bra pappa åt dina barn, en god vän och en sjuhelvetes jävla bra anställd. Det vet ju jag om någon som jobbar med en del av dina arbetskamrater som ibland undrar om du är sänd av gud :0)

Fortsätt vara just du och fortsätt njuta och tack för ett underbart inlägg!

http://mittinnersta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards