Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

MagiskMidsommar!

Av Fia - 20 juni 2009 14:35

Igår firade hela familjen en underbar midsommar tillsammans med älskade vännen Z ute på landet hos hennes fantastiska mamma. Massor av barn, minst lika många vuxna, buffé i bersån, gott vin, solsken, dans kring midsommarstången som barnen klädde med blommor plockade på ängen intill huset, kramar, bus, Stefan som spelade gitarr både till dansen runt stången och ute i trädgården in på sena natten, många ömma kyssar, skratt, flams.....en alldeles, alldeles, alldeles underbar midsommar!

Barnen lekte, skrattade, åt jordgubbar, dansade, blev målade i ansiktet, pussades och dansade i den korta regnskuren som kom sent på kvällen.

När klockan blev midnatt satte vi våra två trötta älsklingar i bilen och körde hem.

Vi sov alla länge idag och njöt alla på vårt sätt av vad kvällen och natten hade gett oss.


Igår unnade jag mig att njuta av mat och dryck. Och ack så gott det var :D.

Men idag är det skönt att gå på påsarna igen och jag tar det sista rycket nu.


Läser älskade vännens dikt till mig på hennes blogg om och om igen och inser att hela hon är kärlek och min absolut bästa vän, min frände.


Till underbara Stefan!

Tack älskling för en underbar midsommar. Tack för alla ömma kyssar, för dina vackra ord, för vår hemlighet, för att du är så underbar mot "våra" två ungar. Du är den vackraste själ jag mött och jag är löjligt förälskad i dig.

Kärlek!!!

 
 
LitenJag

LitenJag

20 juni 2009 18:27

Midsommar med er gjorde mig hel och jag kände mig lycklig...älskar er massor!!!

http://Imitthuvud

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards