Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

BlandadKompott

Av Fia - 27 maj 2009 00:35

Ska strax krypa ner i den renbäddade sängen och njuta av känslan som infinner sig efter nästan två timmars tuff kickboxning. Jag njuter i fulla drag och har hittat hem. Dessutom säger fina tränaren att jag är duktig och på dessa få veckorna kommit mycket längre än de flesta gör på ett halvår. Så målet är att börja tävla nästa år. Ett spännande mål.


Var och shoppade lite i Ystad idag. Att hitta kläder är inte längre något som är jobbigt eller trist. Däremot är det konstigt att det nu är 5 storlekar mindre i kläderna än för sju veckor sedan. Men som vanligt är det mysigt att shoppa tillsammans med det underbara smakrådet Stefan.

På vägen till bilen hittade vi en lite unik och underbar antikaffär. Där inne hittade vi två stora bilder vi ska köpa ram till och hänga upp när rummet är färdigmålat. Två bilder i svartvitt med nakna kvinnor tagna någon gång på sekelskiftet. Smakfulla och enormt vackra. Vi älskade dem direkt båda två.


Imorgon åker vi upp till småland igen för att hämta hem våra gullungar och fylla släpet med ett antal kubik ved. Hurra för föräldrar med skog :0)

Vi saknar de små liven och för att stilla saknaden lägger jag in ett par bilder på våra busar.


Dessutom måste det tilläggas, en av Stefans äldsta och käraste vänner, en supertrevlig tjej berättade idag hur glad hon är att Stefan har mött mig. Vi passar perfekt ihop tycker hon. Dessutom är jag tydligen både rolig OCH smart.....sällan skådad kombination. Och för att göra en redan skön dag lite skönare....snygg var jag också fick jag veta idag....haha. Ja ja, komplimanger är värmande.


Nu kryper jag till kojs.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards