Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

DetÄrEnVackerVärldViLeverI!!!

Av Fia - 16 mars 2009 08:07

Vaknade av fågelsång och av lilla sonens sjungande på sitt rum. Kröp ännu lite närmare Stefan och slumrade till ett ögonblick. När jag en smula yrvaket slog upp mina blå var det med en extra dos lycka i kroppen.

Det finns mycket att vara glad över just nu. Som att dottern till våra kära vänner har blivit mamma. Hon kommer bli en fantastisk mamma och det är med spänning vi ser fram emot att möta det lilla livet.

Förutom detta mirakel är vi tacksamma att vår älskade vän gör oss till en del i hennes resa och att hon vågar möta världen med öppna ögon. Det är med en smula stolthet vi säger..." välkommen in i en underbart skön värld ".

Det är dessutom inte många dagar kvar till avresan och nu börjar stora sonen prata om pirret i magen och sandslott, och Stefan pratar om Egypten mest hela tiden. Igår visade jag lilla sessan var jag, Stefan och hennes kära storebror ska fira min födelsedag. Hon tyckte det var spännande, stort och såg vaaaaarmt ut. " du kan ju skriva ett kort till mig så skriver jag ett till dig"  sa hon med sitt kloka leende.

Och ska vi slänga in lite glädje till så finns det en hel del på arbetsfronten som är spännande, utvecklande och fantastiskt roligt.

Sitter med ett kursprogram över kurser i Läkepedagogik och Socialterapi med massor av spännade kurser i sommar. Dessutom har jag beställt ett par böcker om antroposofi i vardag och i jobbet. Ett ämne som ligger mig varmt och hjärtat. Det är underbart att göra denna resan tillsammans med min älskade, att vi kan dela vardag och arbete tillsammans. Stefan är mitt bästa bollplank även i min arbetssituation.

Ja, ja, ja.......som sagt. Det finns mycket att glädjas åt just nu.


Nu väntar en vecka med pratktiska saker som shoppa det sista inför resan, lämna bort hundarna till de som ska passa dem, mysa med ungarna lite extra, åka till småland med Stefan och de små liven för att ordna det sista inför resan och så ska det skickas inbjudningskort.

Och mest av allt så håller vi tummarna för att det som ska vara klart på fredag är klart på fredag för då är vi ännu lite lyckligare.

Nu ska jag lägga mig i sängen, läsa min fantastiska bok om O och ha en sköööööön dag.

Kanske tittar jag närmre på resan jag och Stefan ska göra i höst. Vi tänker åka tillbaka till Egypten för att utforska ännu lite mer. Nu koncentrerar vi oss på solsemester, Kairo, Giza, shopping, vårt fina hotell och min födelsedag. När vi åker i höst åker bara vi två och då blir det nog ännu lite mer äventyr.

Ibland måste jag nypa mig i armen......och varje gång inser jag att detta är verkligt, jag är vaken. Allt det vackra jag har omkring mig är på riktigt.

Karma, Karma, Karma.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards