Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Obegripliga kommentarer...

Av Fia - 5 mars 2009 20:27

Hej på Er allesamman!


Idag kunde jag inte låta bli att sätta mig vid datorn framför Kära Ann-Sofies blogg igen eftersom vissa personer obegripligt nog tycker att deras hobby bestående av ilskna inlägg och "busringningar" är så viktig att man fullständigt tappat greppet om verkligheten.

Ann-Sofie har skrivit en blogg, som alla kan läsa under föregående datum, som tydligen retar gallfeber på dem som inte tycker om oss. I den beskriver hon att hon är lycklig för att hon fått ett jobb där hon känner att hon utvecklas och växer som människa och genast haglar kommentarerna tätt om att man minsann är där för barnens skull och inte tvärtom och att hon därför skulle vara narcissistisk!?

I så fall skulle jag personligen önska att fler var mer narcissistiskt lagda så att även de fick känna att de har ett jobb som ger dem livsglädje och en känsla av att faktiskt uträtta något viktigt istället för att bara sitta och leta fel på en blogg eller en person. Ja som pedagog ska man finnas för de behövande barnens skull men kan man verkligen göra det om man inte känner arbetsglädje eller att arbetet inte är utvecklande för sig själv? Nej, jag tror inte det. Känner man inte att man utvecklas på en arbetsplats är det min personliga uppfattning att det bästa är att söka sig något annat att arbeta med i så fall. Jag kan ju ha fel. Med anledning av detta skulle jag vilja fråga "hehe" vad denne har för expertis som utifrån det lilla som står i föregående blogg kan avgöra eller säga att det "märks tydligt att du inte har en pedagogisk utbildning" och syftar direkt på Ann-Sofie?


Till skribenten "jossan" vill jag påpeka att det är så att vi, dvs. jag och Ann-Sofie, har fullt upp med att sålla bort era otrevliga kommentarer och får så mycket "feedback" av våra vänner att vi faktiskt inte känner oss tvugna att börja ljuga för oss själva genom att skriva falska kommentarer till våra egna bloggar. Vi har vissa månader haft ca. 300 läsare här på bloggen och om jag förstått hur den här bloggen fungerar så är det INTE så att man kan logga in många gånger för att höja den siffran. Även om man loggar in 300 gånger på en dag så räknas det bara som ett besök. Detsamma gäller de som bara tittar in och läser för det är ip-adressen som registreras. Det vill säga att du kan titta in på vår bloggsida 300 gånger på en dag men om du gör det från samma dator varje gång så räknas bara ETT av dina besök!! Så det finns faktiskt människor som uppenbart tycker om det de kan läsa här.


"Jossan" skriver vidare, och jag citerar; "Hehehe! Jasså det är ni, märks inte så värst." Jag utgår att det syftar till raden i bloggen där Ann-Sofie säger att vi är stolta över min son som är himla duktig och ställer upp när det behövs och när det kniper! Min fråga till "jossan" blir ju då som följer: Hur kan du veta det?? Prova att besvara den frågan så ska jag tala om för dig precis hur stolt jag är över min fina grabb!

Jag tycker "jossan" och "hehe" ska sluta med sina infantila elakheter och koncentrera sig på sina egna liv som säkerligen, hoppas jag, innehåller några fler saker att göra än att vara elaka mot människor ni inte känner. Fundera en stund över hur ni speglar er själva när ni kommenterar som ni gör här! :o)

Det ser inte bra ut kan jag säga...men det är Ni nog medvetna om och därför talar ni inte om vilken relation ni faktiskt har till de olika personerna som den här bloggen har kommit att handla om.

Skaffa Er ett innehåll till er grå vardag och låt oss vara i fred!


Med Vanliga Hälsningar

Egyptenresenären Stefan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards