Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

FrökenBusÄrTillbakaIKorridorerna

Av Fia - 3 mars 2009 07:13

Så är det dax för ännu ett pass på skolan som lärare åt de fina pojkarna.

Varje pass är en ren glädje. Jag älskar varje minut och inser att lärare/pedagog är något jag älskar att syssla med. Min själ blommar då.


Annars är det en vanlig morgon i det lilla huset på landet. Stora sonen åkte till skolan tiiiiiiidigt. Lilla sonen kom tassande men gick fint upp på sitt rum igen och byggde lite Lego. Lilla söta sessan tog en smula sovmorgon och under tiden har det hunnits med goda mackor, rastning av hundar, dusch och förberedelsr inför dagen på skolan.

I morgon är det konsert och tro det eller ej med det ska bli skit kul. Stora sonen passar de små liven och nattar dem när vi är iväg. Det blir premiär för just den biten även om han gör det lite nu och då men för att han känner för det när vi är hemma.

Men det känns tryggt. De små har en fin storebror och han är fantastisk med ungarna.

Det är en fin son Stefan har. En kille som har blivit man på ett ögonblick.

Vi är stolta över honom.


Dax för dagens begivenheter.


Amor Vincit Omnia

 
 
Ingen bild

Jossan

3 mars 2009 11:12

Hehehe! Jasså det är ni, märks inte så värst.

 
Ingen bild

hehe

3 mars 2009 11:14

Ja, din själ blommar då- såsom en äkta narcisisst. Det är inte helt rätt anledning till ett pedagogjobb- det är för barnens skull och inte för ge dig bekräftelse.
Usch....
Märks tydligt du inte har en pedagogisk utbildning.

 
Ingen bild

Camilla

6 mars 2009 01:28

Ann-Sofie din själ blommar av värme och kärlek. Din närvaro är en gåva till världen.
Du är unik och det finns bara en som du.

Ta hand om varandra!
Kram Camilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards