Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

NärManTänkerPåGalenskaperna....

Av Fia - 2 mars 2009 08:20

....som pågår mer eller mindre hela tiden och när man sen inser vad vi just nu är mitt uppe i och på vår underbara kärleksgåva så är det en smula komiskt. Plötsligt kan man nästan ta telefonsamtalen som dräller in med de mest sjuka anklagelserna och de tokiga kommentarerna. För någonstans är det mest synd om de små patetiska liven som orkar hålla på med det här.

Däremot gör det oss vansinniga när min lilla dotter ska behöva höra eländet om hon hinner ta telefonen innan någon av oss gör det. Hon är ett barn, en oskyldig liten flicka som vi älskar och skyddar oavsett vilka broar vi måste korsa. Hon har alltid mig och Stefan som skyddar henne.

Nya telefonnummer är på gång eftersom att vi inte har kontantkort måste våra abonemang fixas till en smula.

Våra nya nummer lämnar vi givetvis ut till våra nära och kära. Men tyvärr innebär det också att en del som kanske borde ha våra nummer inte är prioriterade längre. Trist men sant. Men nu lever vi för varandra och det som komma skall och då finns det inte plats eller tid för trams.

Och eftersom att vi vet att denna någon läser här inne önskar vi dig ett bättre liv. Ett liv med innehåll.


Dagens klipp är just ett klipp ur filmen Mamma Mia.

Insatsen i låten, känslan och helheten fick oss båda att gråta hejdlöst när vi såg filmen. Och trots att det bara är ett klipp så är det något som ligger oss varmt om hjärtat och med tanke på det som är på gång är det en skön låt.

Välkommen livet till oss!!





 
 
Ingen bild

Camilla

2 mars 2009 11:22

Sååååå underbart att läsa det du skriver. Parasiterna är inte värda en sekunds tid eller tanke.
Er kärlek är vacker och stark.
Ta hand om varandra!
Kramar från en nedbäddad 08a :-)

 
Ingen bild

malin

2 mars 2009 16:09

hoppas de inte får tag på era nya nummer och terrar er då. jag håller alla 3 tummar jag har. hoppas allt är bra med er?

 
Ingen bild

alltid lika skoj att titta in

2 mars 2009 21:14

är det stora dottern som är den som borde ha numret men får prioriteras bort? älskar att titta in här och läsa en stund, alltid så mycket galenskaper och tokigheter som skrivs . / en road läsare

 
Ingen bild

Ann-Sofie

2 mars 2009 22:28

Intressant fråga om stora dottern. Är det något du har hört av någon?
Eller har du hört det själv lilla damen???:)
Det är faktiskt så att det är mer än EN som inte får våra nya nummer.
Mer du ville ha koll på?

 
Ingen bild

Jossan

3 mars 2009 11:16

Herregud sådant liv ni har. Ni tror verkligen att ni är något va.
Och lilla damen? Du tror att det är hon själv som skriver? Börjar nästan fundera på att alla de "bra" kommentarerna kommer från dig själv:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards