Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

MinBlogg...

Av Fia - 8 januari 2009 14:06

...som idag är lite lika mycket vår blogg är en sida där vi skriver precis vad vi vill och hur vi vill.

Om och i vissa fall att det stör en del är inget vi lägger större vikt vid.

Vi får kommentarer om att det är synd om Stefans barn som får läsa vad vi gör och att det skulle vara pinsamt för dem. Ja det kanske det är, men för det första har Stefan ett vuxet barn och ett barn som är stor nog att förstå att de kanske ska låta bli att läsa den här bloggen.

Och vad gäller våra ex så förstår vi inte vad de har för glädje av att läsa vår blogg. Hade någon av dem skaffat sig en så hade vi inte läst eftersom att vi vill ha dem så långt ifrån oss som möjligt och vad de gör intresserar oss inte.

OM nu barnen läser här inne är det faktiskt upp till dem. Vi har inga hemligheter. Men jag kan förstå att det kan kännas konstigt att se sin pappa med läderpiska i handen tex....men den bilden har de själv valt att läsa sig till. Det här är en blogg, en öppen sådan och den dagen mina barn kan läsa står jag för den jag är.

En vuxen kvinna, diva, fjolla, klok, rolig, fnittrig och busig kvinna med båda fötterna på jorden som älskar människor, kvinnor och män, vänner och bekanta, mat, vin, mitt hem, mina barn, mina bonusbarn, mitt jobb, mina egenskaper...dvs, jag skäms inte för mig.

Jag lämnar barnen hemma när jag går på klubbar där det bärs mindre kläder än på krogen. Alltså är det inget våra barn behöver uppleva.

Jag är en stolt och lycklig kvinna som är tacksam över att livet visade mig att det kan vara just så här underbart.

Jag älskar mitt liv som i bland är ett stillsamt hemmaliv i soffan med en god bok, meditation, akvarellmålning, barn, hundar och tvätt. Mitt liv som andra dagen är ett liv då jag tar på mig korsetten, ler åt min älsking och hans blick och hans redskap, de vänner vi älskar och trivs att ha nra, så nära.

Livet är som en ask choklad.....du vet aldrig vad du får..som söta Forrest Gump så klokt sa.

Min choklad ask är ingen slibbig Alladin utan snarare en ask med fina belgiska praliner.

Utvalda får ta en tugga. De andra får väl suga på det småsliskiga chokladet.

Vi njuter.


Amor Vincit Omnia. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards