Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

En bra början på året?

Av Fia - 5 januari 2009 10:56

God fortsättning till alla Er som förtjänar det!


Hej!

Det gamla året sparkades ut med middag med trevliga vänner. Lugnt och stilla började det nya året med småprat ända in på årets första morgon. Det gör man ju gärna om!

De sista veckornas lugn i form av tystnad, ifrån olyckliga människor som ideligen vill kommentera oss eller det vi har på så otrevligt sätt som möjligt, tog slut igår. Någon som kallar sig "Johan" hörde av sig igen.

"Johan" har tidigare haft åsikter som blivit publicerade här i bloggen. "Johan" hade starka åsikter om att jag nog är en mycket bitter människa som uttrycker mig som jag gör angående mitt ex.

"Johan" som själv har ett så bra förhållande till sitt ex tyckte att jag var konstig som inte har det.

"Johan" kanske har ett ex som beter sig lite bättre vad vet jag. Det är ju inte min sak att döma någon jag inte känner.

Hur som helst..... "Johan" hörde av sig igen, som sagt, och hade åsikter...

Ann-Sofie har skrivit att vi var bjudna på fest häromdagen och hon skrev lite om vad hon skulle ha på sig och genast kom en kommentar ifrån nämnda "Johan". "Han" har starka och mycket otrevliga åsikter om vad "han" anser om Ann-Sofies utseende och klädsel inför nämnda fest. "Johan" förmanar Ann-Sofie genom att upplysa henne om vad hon INTE borde ha på sig med anledning av vad "Johan" tycker att hon skulle se ut som då.

Det som slår mig då är att den här "Johan" plötsligt är så personligt jävla otrevlig!? Varför?

"Johan" kanske kände att det plötsligt var för lite intriger i bloggen eller så kanske "Johan" är någon som på något vis känner mitt ex och tyckte att det var dags att slå ett slag till för hennes räkning. Genast väcker vi den där "paranoida röda tråden" som en byråchef på en familjeenhet inom socialvården skrivit om tidigare. Jag undrar för övrigt om inte den där byråchefen också är någon som känner mitt ex. Det fina med internet är ju att man fortfarande kan kalla sig vad som helst och utge sig för att vara vem som helst utan att någon riktigt kan kolla upp om det stämmer eller inte.

Fegt tycker jag!

Har jag en åsikt om något då står jag banne mig för att det är min åsikt och har inte några problem med att framföra det i person också!

Personangrepp är lätta att dela ut. I synnerhet när man inte behöver visa sig själv. "Johan" tillhör tydligen den skaran.


Frånsett tråkmänniskor som vill andra illa har vi det himla bra här ute på landet. Sitter på mitt Café och skriver dessa raderna, en smula trött efter att jag jobbat ett helt dygn i sträck och åkte från mitt andra jobb direkt till Caféet. I köket skramlar det lite mysigt om Ann-Sofie när hon gör baguetter och muttrar om grannar som väsnas och dunsar i golvet så att sakerna ramlar ned från hyllorna här. Allt här är som det ska och brukar vara med andra ord. Nu ska jag jobba lite till så ni får ha det så bra alla glada och detsamma till "Johan" och byråchefen!

God Forsättning!


I övrigt anser jag att Cartago bör jämnas med marken!

S

 
 
Ingen bild

Arkiv X

5 januari 2009 18:10

Och nej, där här byråchefen är enbart någon som fascineras av vissa bloggar bland många andra,såsom denna. Jag varken känner dig Staffan eller din fru och ännu mindre ditt ex.
Men jag vet att ett mynt har fler än en sida och blir sanslöst nyfiken på hur detta x till dig är egentligen.
Hittade ett inlägg från vad jag förmodar är x:et och tyckte detta var ett balanserat inlägg. Du skriver aldrig om vilket ansvar du själv tar i de olika uppkomna situationerna som beskrivs och det är knappast att ge läsarna en seriös eller rättmätig (?) bild, tyvärr.
Diskussionen eller debatten du ville kalla min tidigare kommentar kan jag tyvärr inte möta, ej heller förfrågan om brevväxling.
Jag varken kan eller ens bör undanröja min anonymitet vilket du säkert har förståelse för.
Det var glädjande att läsa om vilket fantastiskt stöd du själv fick som ung pappa och dessa personer runt dig har antagligen din eviga tacksamhet. Jag ser på nära håll dagligen hur ensamma föräldrar slås till marken av ett allt kyligare samhälle och partner/vänner/familj som inte har kraft nog att stödja och uppmuntra så mycket som behövs för unga föräldrar. Dessa människor som stöttade så, är få förunnade.


 
Ingen bild

Bloggläsare

6 januari 2009 15:27

Jag läser lite olika bloggar. Jag tycker nog faktiskt att det är ganska så respeklöst att skriva som Ann Sofi gör. Respeklöst emot era barn och även emot ditt x.
Det kan väl inte vara trevligt för dom att läsa allt vad Ni ska göra. Kan tänka mej att det kan kännas lite skämmigt som barn....
Ibland så tror jag faktiskt att Ann Sofi är just ute för att provocera ditt x...
Det var lite av mina tankar. Men jag känner inte Er.
God forsättning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards