Alla inlägg under december 2008

Av Fia - 25 december 2008 00:02

...i gröten.


Vaknade med älsklingen tätt intill och började dagen med att kyssa hans vackra mun god morgon och viska God Jul. Fick en lång öm kyss tillbaka. Vi låg kvar en smula och njöt av varandra och att det var julafton.

Dagen gick åt till att städa undan det sista, klä på barnen, lägga julklappar under granen( som i vanlig ordning var så många så det fick byggas berg brevid granen), fixa maten och invänta gästerna.

När huset väl var fullt och vi hade njutit av all den underbara maten infann sig den där magiska väntan....den där man bara vill få möta herrn med det långa vita skägget. Stora sonen i huset var mest otålig och han var sötare än vanligt.

Till slut kom tomten och det delades ut julklappar i det oändliga känns det som. Barnen var överlyckliga och även jag och Stefan är mer än nöjda.

En del av det jag fick var b la: Pandora berlocker till mitt armband, Pengar, Burberry parfym och lotion i fin ask, vacker skulptur och rökelsehållare i täljsten av min älskling, finfina underkläder och mycket mycket mer.

Min älsking fick en fin skepparkavajaktig jacka av mina föräldrar, skor från mig, fina presenter från sonen med flickvän, knivar och annat till vårt kök.

Stora sonen fick leksaker som gjorde honom lycklig, hans flickvän ett par fina parfymer.

Över lag var det ett överflöd av julklappar. Mysigt.

Dottern fick en fin gitarr av mina föräldrar. Stefan satte genast igång med lekandet. Plötsligt hade hon lärt sig ett akord och spelade tillsammans med Stefan och stora sonen. En underbar syn. Det är en vacker familj jag har.


När gästerna hade gått och de små somnat gott på sina rum plockade vi fram det sista julgodiset och njöt av tystnaden.

Pratade strunt med mina fina föräldrar som stannar ett par dagar, stora sonen såg film i soffan med flickvännen, jag småstädade undan lite, luktade på mina nya parfymer, kelade med min hund och insåg att i år är vår första jul tillsammans och den blev magisk.

Jag är en lycklig kvinna.

Imorgon låter vi mina förlädrar ta hand om barnen och går på bio jag och min älskling. En tur till malmö och en stund för oss själv. Det är vi värda.


För att knyta ihop säcken...

Det var en underbar jul med hela familjen samlad...med undantag på Stefans dotter. Hon var saknad men det var ett val hon gjorde och så får det vara.

Jag är tacksam över min fina familj och jag älskar dem så.


Varma godnatt kramar från en lycklig flicka.

Och...vad gäller mandel i gröten....det är en kul tanke.

Nu ska jag hångla upp min älskling, kyssa hela hans kropp, smaka på honom och slutligen äta upp honom.




Av Fia - 24 december 2008 01:52

Yaaaaawn!


Klockan är 1.53 i skrivande stund och jag har precis rastat de tre små grisarna, dvs mina hundar. Skinkan är färdiggriljerad och provsmakad och monopolspelet är nedpackat efter att ha fått storstryk av Ann-Sofie och kära sonen. Som vanligt!

En lång, härlig dag med vedstaplande, glöggsörplande och umgänge med svärföräldrar, sambo och barn är till ända. Nu väntar bara sängen och en alldeles för kort sovmorgon på årets sista lediga dag, julafton, som jag ser fram emot som om jag var fem år på nytt. Många glada gäster väntas imorgon även om vissa kommer att vara mycket saknade. Nu ska jag ligga vaken på rygg en stund och se om tomten kommer även till mig.


God natt och God Jul alla kära läsare och vänner. Nu stupar vi!

S

Av Fia - 23 december 2008 09:07

.....att göra så här dagen före den stora och underbara dagen.

Sitter i sängen med datorn och lyssnar på min älskade som sover.

Om en stund kommer mina fina föräldrar ner med julgran, julklappar, mat, godis, min fina vovve och ved. De stannar över julen och det ska bli skönt att ha dem här ett par dagar. Dessutom har de mammas bil med sig ner som vi får låna till vi har fixat bilen eller köpt en ny. En liten men fin bil, en splitter ny bil som är skön att åka runt i.

I dag får vi dessutom leverarat ett par kubik ved till tomten. Så det ska staplas ved i eftermiddag.

Det blir en liten stund på vårt café idag och de sista julklapparna ska fixas.

I kväll ska Stefan griljera julskinka och dricka glögg....ja just glöggdrickandet är vi nog ett par till som gör. Det är något magiskt med lillejulafton, alla tända ljus, julmusiken och glöggen.

I kväll blir det dessutom lutfisk för hela slanten.

I morgon kommer mina små busar igen efter ett par dagar hos sin pappa. Skönt att få hem dem igen och fira jul tillsammans med hela familjen.

Vi blir många i vårt lilla hus.


Nu ska den här flickan hoppa i duschen och sen ta tag i den här dagen som lär sluta sent.


*plockar fram den röda lack korsetten och vet att tomten blir gald på julafton*

Av Fia - 22 december 2008 22:29

...till mannen i hennes liv.

Du är så vacker när du sitter där borta i soffan.

Du är underbar när du ser möjlighetena i allt här i livet.

Du är underbar när du efter jobb omfamnar mig så att väggarna skakar och mina ben fortfarande är darriga.

Du är fantastisk.


Älskar dig!!

Av Fia - 22 december 2008 19:16

Midvinter nattens köld är hård. Stjärnorna gnistra och tindra. Tomten smyger kring enslig gård och Stefan håller på att bli galen!!!!


För en gångs skull vaknade farbror stefan och mådde ganska bra på morgonen och studsade (efter bara lite gnäll) upp ur sängen och blev färdig på nolltid för avfärd till grossisten i Malmö. Den resan gick bra och tillbaka färden gick också bra ända tills det inte gick alls. Kamremmen small av naturligt vis och farbror Stefan får önska sig en ny motor i julklapp istället för playstation 3 med Abba singstar. All ledig tid mellan cafékunder har således gått åt till att leta motorer och toppar.


Hursomhelst är humöret på topp för jag är inte ensam i detta och får hjälp från många olika håll! Det är skönt minsann. Något måste jag gjort rätt i min levnadstid.


Tänker inte bli mer långrandig än så här för huset ska julefixas inför morgondagens anstormning. Huset ska ju som tidigare nämnts fyllas med människor under julhelgen. Städa städa varje fräda´

För övrigt vill jag inte skära spänning med kniv just nu, X, för jag har tillräckligt med sådan. :o)


Tjo hopp och hejsan! Hästen heter Sverker.

S

Av Fia - 21 december 2008 19:53

...som infinner sig när stora sonen plötsligt har nattat lilla sonen är en magisk och underbar känsla. De är fina vår pojkar.

En annan skön känsla är när dottern myser med sin fina docka hon fick av Stefans mamma häromdagen i en något försenad present.

En "Lillan" docka, "Skrållan´s" lillasyster. En underbart söt docka som pratar, gårter, skrattar och är bedårande. Insåg idag att det finns en uppsjö med kläder och tillbehör. Tydligen ska dottern få mer nu i jul av Stefans mamma till dockan. Kul! Dessutom är det extra kul att de tycker så mycket om varandra dottern och min svärmor...eller som dottern kallar henne..."min låtsas farmor"

Idag har det varit en lugn dag vilket man kan läsa om i bloggen under som Stefan skrev tidigare i kväll.

Det har shoppats julklappar och rensats i garaget. Oj vad mycket prylar/skräp och annat där är ute. I kväll kommer det ut ännu lite mer då vi tömmer sista på övervåningen som har blivit över. Skönt.

Så på tal om julklappar...nu sk ajag ut och hämta dem allihopa, det är MÅNGA och de ska alla slås in i kväll.


Över och ut för nu och som avslut ikväll ett par ord till Stefan...

"älskar dig av hela mitt hjärta och jag längtar...."



Av Fia - 21 december 2008 18:26

Halleå jah!


Idag har jag varit "ledig". Min stora, stora grabb har tagit hand om caféet och jag har fått pyssla med annat. Mestadels har jag alltså varit i det berömda varuhuset i Tomelilla och gått runt och blivit irriterad på att folk har så förbaskat svårt att se en man som är 193 cm lång och väger 90 kg. Eller så tror de att de kan gå rakt igenom mig! Jag begriper inte hur det kommer sig att folk tappar all sans fullkomligt bara för att det snart är jul. Jag menar, det måste ju folk ha känt till ett tag....att det blir jul även i år alltså. Efter det har jag "möblerat" om i garaget och inser att det är mycket kvar att göra. Hämta min "standin" på caféet och sen hem och äta. Nu äntligen blev det några minuter över.


Allt som allt har det varit en bra dag måste jag säga. Solen har lyst, försäljningen på caféet hyfsad och alla mår mestadels bra med undantag för att jag inte riktigt kan släppa tanken på att jag inte vet vem X är som har kommenterat här på bloggen. Allt det där med Robert Broberg citat och sen kommentaren med Schwartzenegger negger negger får många klockor att ringa men från "landet såååååååå länge sen att det känns omöjligt" så jag har svårt att placera det i sitt sammanhang. Jag tycker mig minnas en stekspade som när man svingade den snabbt genom luften lät "tjiiiingngngn" "tjingling".... som gav upphov till en del fåniga beteenden och mycket skratt. Men det kan ju ha varit en helt annan historia.


Lite jobbigt är det dock med ytterligare en anonym person även om denna känns betydligt hjärtligare. Så många anonyma kommentarer och telefonsamtal som vi fått det sista året har väl gjort mig en smula paranoid och därför känns det lite olustigt trots det trevliga budskapet. Tacksam om du X ger mig lite tydligare ledtrådar så jag kommer på vem du är!? :o)


Kvällen närmar sig med stormsteg och jag har fortfarande saker att bära i och till garaget (gör mitt bästa för att glädja min älskade sambo) och imorgon väntar mig en låååååååång dag med dubbelt arbete så jag önskar alla ett samlat humör och mycket tålamod så här i julförberedelsernas tid.


Live long and prosper!

S

Av Fia - 21 december 2008 10:01

De senaste dagarna har varit både stressiga och underbara.

Det nya för både mig och Stefan är att julen innebär kärlek och lycka och stressen som medföljer där är av godo.

Vi började julmyset lite i torsdags då Stefans finakusin kom hem till oss på middag och lite film. Vi hade en skön kväll och vi njöt av att ha honom hemma i sverige för ett kort tag.

I fredags hämtade vi mina barn och i går var en skön dag då vi skapade nya traditioner som vi båda njöt av.

Stora sonen kom hem tillsammans med fina flickvännen och de ska båda stanna över julen. Det blev snabbt fullt hus och vi njuter som mest och bäst då. Det blev middag och sen lördagsgodis för de små.

Båda mina älskar både stora sonen och hans flickvän så det busades och gullades en hel del.

När det var dax för junior i huset att sova var det dax att sätta sig på tvären tyckte han, något som sällan eller aldrig händer. Det löste stora sonen som satt inne hos honom och mirakulöst fick honom att somna. De är fina våra killar.

Plötsligt knackar det på dörren och in kommer stefans kusin IGEN. Det var skönt att ha honom här en kväll till och stora sonen i huset blev glad så ögonen tindrade när kusin D klev in i rummet.

Den nya traditionen heter JULFILM MED FAMILJEN.

Vi såg mupparnas julsaga, åt onyttigheter, skrattade, flamsade och hade det allmänt trevligt. Den där sköna julkänslan infann sig när vi satt ihopklämda i sofforna och mös. Jag tog försiktigt min älsklings hand och var för ett ögonblick lite extra tacksam över vår fina familj.

Idag åker kusinen tillbaka till sin familj. Vi saknar honom redan och längtar till nästa gång han öppnar dörren och säger "tjeeeená gumman" och omfamnar mig så där varmt.


Idag blir det en fixar dag. Det ska pyntas och fixas ute och ikväll blir det tidigt i säng för barnen som ska vara hos sin pappa måndag till onsdag morgon. Jag gav honom de dagarna eftersom jag tycker att julen ska delas mellan föräldrarna och julafton ska firas varannat år. Det kommer vi hålla hårt på. Det är ju vi vuxna som visar barnen hur det ska vara.

Så trots att vi inte längre lever tillsammans firar de en smula jul med sin pappa också. Näst år är det jag som får mysa dagarna innan och vara utan barn på julafton. Säkert skitjobbigt, men det är så det ska vara.


Nu ska vi mysa lite jag och ungarna innan Stefan kommer hem.


Kram från tomtenissan i korestt....en röd korsett, Endast till tomten.


Ovido - Quiz & Flashcards