Direktlänk till inlägg 29 december 2008

UngaOchAbort

Av Fia - 29 december 2008 15:34

Hittade en sida där det debatterades om abort och unga flickor.

En intressant sida och som vanligt har jag många åsikter. Jag tillhör kategorin som inte klappar medhårs.

Fri abort är bra. Men jag tillhör inte de som tycker synd om de flickor som går igenom en abort. Har man av egen fri vilja haft sex och inte har skyddat sig så vet man att det kan bli barn. Då har man sig själv att skylla....hårt men sant.

I de fall graviditeten har tillkommit genom tvång är det en helt annan sak.

Jag har själv gjort en abort. Jag var korkad nog att lita på mannen jag hade sex med. Ett beslut jag ångrar idag. Jag var 18 år och inte där i livet då jag ville bilda familj och framförallt INTE bli mamma och allt vad det innebär...(barn ska inte ha barn)

Det var ingen upplevelse jag gör om. Det är hårt att ta död på ett liv oavsett hur litet fostret är. Men jag hade själv satt mig i den situationen.

Jag anser att antingen biter man i det sura äpplet om man har blivit gravid pga oskyddat frivilligt sex eller så behåller man barnet och ser till att sköta den uppgiften själv.

Ja visst, jag är kanske hård, men hos mig får de inga sympatier. Skyll er själv flickor.


Nu ska jag mysa lite med älsklingen och pussas och klappa om min mage.


Amor Vincit Omnia

 
 
Ingen bild

askungen

29 december 2008 18:31

och hur är det om man skyddar sig och får ofrivillig graviditet då ? om man varit tillsammans med sin respektive i flera år, men inte har de ekonomiska förutsättningarna ,och enbart har en förälder att vända sig till? :):)

 
Ingen bild

Ann-Sofie

29 december 2008 19:57

Skyddar man sig och blir gravid är det en annan sak. Vad jag vänder mig emot är de som blir med barn som inte skyddar sig.
Och har man bara en förälder att vända sig till är det ju beklagligt. Men i Sverige står du aldirg på gatan med ett barn. Vi har massor av skyddsnät. Det kanske krävs en del av dig i gengäld men ingenting är gratis här i livet.

 
Ingen bild

Arkiv X

29 december 2008 20:12

Finns vissa vuxna med som inte borde ha barn heller, som inte tar ett vuxenansvar utan ålägger sina både små och stora barn ansvar som inte är deras.
Föräldrarskap sitter inte i åldern,tyvärr.

Sveriges skyddsnät täcker långt ifrån den lilla värld du lever i.
Citat:
"I viss lokal statistik, bland annat den som årligen samlas in av socialsekreterare i Malmö kommun, finns barnen med. Där har antalet barn utan eget hem sjudubblats sedan 1997, från 108 till 785. Då finns ändå inte gömda flyktingfamiljer med i siffrorna, inte heller familjer som är okända av de sociala myndigheterna." (http://www.fas.se/fas_templates/Page____799.aspx)

världen klarar sig bättre utan människor som du.

 
Ingen bild

Ann-Sofie

29 december 2008 21:41

*ler lite åt att statistiken som citeras är hämtad just från malmö*
Hur som haver. I min lilla värld...ja jag har ju bla arbetat med en del av faktiskt malmös flickor som valt att bli mammor, i deras skyddsnät.
Och världen och vad den behöver vet jag inte om varken du eller jag kan avgöra.
Jag är en stolt mamma som ger mina barn kärlek, värme, de materiella saker de behöver och mycket mer. En mamma med en inkomst, utan betalningsanmärkningar, en mamma som inte sitter på krogen i det oändliga....osv osv.
Godnatt du Arkiv X.

 
Ingen bild

Arkiv X

29 december 2008 21:50

Om du googlar på "antalet hemlösa barn" finner du i princip enbart artiklar från malmö eftersom staden toppar och är den som ökar mest för hemlösa familjer.
Om du åsyftar att jag skulle vara en speciell person som du känner med tanke på bloogens paranioda röda tråd, tar du fel.
Jag är en av många bloggare på denna bloggsida och bor i Hallnads län om det är av intresse.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards