Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Anonyma telefonsamtal och oönskade blogginlägg...

Av Fia - 26 november 2008 14:54

...kan man inte värja sig ifrån!


Hej förresten! Stefan gästspelar igen...

Något fantastiskt pågår i min indirekta närhet. En person ringer samtal till kära Ann-Sofie och frågar efter mig. Den anonyma personen/kvinnan ber att få tala med mig men trots att hon fått mitt telefonnummer ringer hon aldrig till mig. Hon har många saker att säga till Ann-Sofie om hur Ann-Sofie har raserat mitt gamla "familjeliv". Märkligt tycker jag med tanke på att jag inte träffade Ann-Sofie förrän ett helt år efter att JAG valde, av olika anledningar, att separera från min före detta. De beslut JAG har fattat efter min separation är MINA beslut.

Varför ringer en anonym kvinna och anklagar min nuvarande sambo för saker som är resultat av MINA beslut?

Varför ringer denna människa uteslutande i direkt anslutning till att JAG haft en diskussion med min dotter eller mitt ex?

Varför ringer denna person överhuvudtaget??

I ett samhälle som det vi lever i är jag övertygad om att det finns betydligt viktigare frågor att engagera sig i än att hämnas å någon annans räkning på mig!?

Patetiskt, en smula skrämmande och faktiskt i lagens mening dessutom kriminellt!

Resultatet av det hela blir att den ynka lilla möjlighet som skulle kunna finnas att jag och min före detta kunde samarbeta kring frågor som vi är tvugna att dela vare sig vi vill eller inte går om intet pga denna rättfärdiga idiot. Jag gör nämligen så nu för tiden att de diskussioner som uppstår mellan mig och min dotter eller mellan mig och mitt ex håller jag för mig själv och pratar inte med någon om dem....ändå är det så att den här personen kan referera till saker som har med just de diskussionerna att göra. Därför påpekar jag YTTERLIGARE EN GÅNG TILL DIG "SOM INTE LÄSER ANN-SOFIES BLOGG" att lägga ned din vendetta och låta oss vara ifred nu.

Till vår busringande idiot vill jag säga så här: Mitt telefonnummer är 0704-800676. Nu har du ingen anledning att ringa Ann-Sofies nummer för att fråga om jag är där. Nu kan du alltid få tag i mig. Vill du inte ringa mig kan du ju alltid titta in på en kopp kaffe på mitt café som är centralt beläget i Sjöbo. Eftersom du frågar efter mig tycker jag också att du kan ringa mig istället för att låta din ilska å någon annans vägnar gå ut över de små barn som faktiskt svarar i telefonen emellanåt. Pottsork!


Det finns inte mycket mer att tillägga... Nu har du mitt nummer!

Ha det bra och till dig brevet är ägnat säger jag att jag hoppas vi aldrig mer hör talas om varandra!


Hej Schweitz!

S

 
 
Ingen bild

hejhopp

26 november 2008 15:36

varför anmäler ni det inte bara...

 
Ingen bild

Ann-Sofie

26 november 2008 19:37

Ja du....
Det är inte så enkelt. Vi har pratat med polis ett antal gånger. Då vi ringt 11414 för att få råd och hjälp. Det är knepigt att anmäla när man inte vet "vem" som ringer. Och väljer man att spåra får man stå för det själv och då via din operatör. I mitt fall Tele2. Jag tillhör inte kategorin med kontantkort. Jag kan betal en summa och har fyra spårningar på mig. Det betyder inte att det ger något resultat, speciellt inte om det rings från kontantkort. Och det verkar många göra.
Så för vår del handlar det nu om att vi vet att ni ycker synd om Mia. Det kan ni väl roa er med. Själv njuter vi av vår karamell och fortsätter med det.
Så jo, vi kan anmäla. Men som det ser ut idag leder det ingen vart.
Dessutom har vi varken tid eller lust att lägga tid och energi på detta.
Att det nämns i bloggen beror på att bloggen hanldar om vårt liv och vardag. Och där gör sig Mia till en del....kanske är det ett sätt att få vara en del av Stefans liv hon läser här. Uppenbarligen pratas det om detta på haekn i malmö, dit loppor och annat löst folk samlas.
Själv väljer jag lite andra salonger.

Över och ut.

 
Ingen bild

hehe

26 november 2008 21:03

underhållande blogg, skrattar var dag.
Bättre än Fawlty Towers!
Ni är som humle och dumle fast på riktigt

 
Ingen bild

malin

27 november 2008 08:55

hejsan vännerna. ni är goa ni. att inte allt detta kan ta slut. men som sakt äkta kärlek vinner över allt.. eller hur? och så goa och mysiga ni är mot varandra så är de äkta kärlek vad jag kan se ialla fall. krammar från blixten

 
Ingen bild

stefan

27 november 2008 12:49

Jag är gärna Humle eller Dumle.. eller en del av gänget i Fawlty Towers om det gör signaturen "hehe" glad!
Alltid kul när någons olycka roar någon annan...eller hur!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards