Direktlänk till inlägg 11 november 2008

Diagnoser och sjukligt beteende...

Av Fia - 11 november 2008 16:05

Stefan här...igen.


Alltsedan jag träffade den underbara kvinna jag nu lever tillsammans med har någon slags terrorkedja bildats. Olika personer ringer upp Ann-Sofie och talar om för henne vad jag tycker och tänker nu och vad jag har tyckt och tänkt under tiden jag levde i mitt förra förhållande. De har synpunkter på mitt beteende mot mina "närmsta" och ifrågasätter mina beslut. Vad jag inte begriper i allt detta är varför man inte väljer att prata med mig då!? Är personerna ifråga rädda att jag ska känna igen deras röst?


Huvudpersonerna i detta drama har gapat och skrikit om psykisk sjukdom och den ena diagnosen efter den andra har tillskrivits både mig och Ann-Sofie. Jag vet bara vilken medicinsk utbildning vissa inblandade har och den räcker inte till att ställa diagnos på en person man knappt träffat. Beträffande övriga vet jag ju inte ens vilka ni är så därför kan jag inte uttala mig om er. Vad jag däremot kan säga är att det är ett sjukt beteende att ägna sig åt att ringa samtal anonymt och vräka ur sig den ena dumheten efter den andra utan att ha belägg för vad man säger. Jag menar... Hade personerna ifråga sagt att Stefan äger ett café och tycker det är jätteroligt att hitta på nya baguetter så hade man ju kunnat tro att de har en aning om vad de pratar om. Att ringa min älskade Ann-Sofie och påstå att jag bönade och bad om att mitt ex skulle skaffa fler barn med mig innan jag separerade är ju inte bara löjligt utan också oooerhört korkat. Alla som känner mig eller mitt ex känner till att jag redan har två barn med två olika kvinnor. Tanken på att skaffa ett tredje barn med en tredje kvinna är något jag alltid sagt att jag aldrig skulle göra.


Ju äldre man blir desto mer inser jag att man bör undvika att säga aldrig i allt för många avseenden. Livet går framåt har jag lärt mig... Man bör kunna sin historia för att inte göra om misstag man redan begått. Det är jag säker på. Åtminstonde i mitt fall. Kanske blir det barn eller kanske inte... vem vet? En sak är säker i alla fall och det är att i fråga om mitt ex finns det definitivt ingen strävan eller önskan att gå tillbaka!!! Jag är färdig med det livet. Ett liv utan rätt till åsikter och utan medbestämmande är inget en vettig människa strävar efter och så heller inte jag.


Min tillvaro är idag det bästa jag upplevt i många avseenden och i denna tillvaron stannar jag! Ni som anser er göra mitt ex en tjänst genom att sysselsätta er med de befängda samtal ni ringer till Ann-Sofie framstår ju som fullkomligt galna när inte ens mitt ex tycker om det Ni gör....eller gör hon det?


Livet växer och frodas!

Fridens liljor! ...tjoff, paff, poff!

S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards