Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

DagensBloggÄr....

Av Fia - 24 oktober 2008 13:45

...riktad till alla iglar och patrask. 


Jag är en lycklig kvinna. En kvinna som efter många år har mött den sanna kärleken. Mannen som fyller mig, mitt liv, mina ungar och mina vänners liv med kärlek. Tillsammans har vi något magiskt.

Vi har båda väntat på varandra i alla är känns det som. Kanske var eländet vi har gått igenom tidigare ett sätt för oss att våga gå vidare och våga möta den sanna kärleken. Den där det säger klick när man ser varandra.


Idag är jag en lite extra lycklig kvinna eftersom köket har fått upp massor av kakel på väggen och den rostfria fläkten likaså. Nu ska vi lasera luckorna. Och det innan tråkigt köket börjar bli ett fransk inspirerat kök. Härligt!!

Och allt detta har min underbara Stefan gjort de sista två dagarna.

I helgen fortsätter fixandet i vårt blivande sovrum. Huset börjar bli just så där lantligt charmgt som jag älskar.


Så, över till dagens rubrik.

Mitt eller snarare vårt liv verkar vara något som intresserar en hel massa människor. Folk som älskar oss läser här och följer med glädje det liv vi har och som de tycker att vi är värda efter all skit vi har haft på vars ett håll.

Och så finns det de som "Inte läser" men som ändå är väldigt insatta i vårt liv. De som kallas mig sjuk, de som säger att vi ljuger om det mesta och de som säger att de inte vill ha med oss att göra.

Det är spännande att de har ett så stort intresse av vårt liv och att de ens har tid med att följa vårt liv. Borde inte vuxna människor ha jobb att sköta...eller det kanske är så att de har misskött sina jobb bla för att snoka, då har man ju tid över.

Men snälla patetiska ni, jag betalar gärna en fritidsaktivitet åt er, vilken som. Så ni får ett lite mer betydelsefullt liv.

För eventuella bidrag ber jag om skriftlig ansökan och vill efteråt se kvitto, så att jag vet att det inte går till öl, ciggaretter eller annat onyttigt skräp som gör att både kropp och hjärnor saaaakta förtvinar och blir geggiga.


Nu ska jag bläddra i garderoben!

 
 
Ingen bild

malin

24 oktober 2008 18:05

hej vad jag tycker om er ni är härliga hihi.. hoppas vi ses snart lite mycket på jobbet nu alla är sjuka och vi får jobba häcken av oss(vi som är friska ). kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards