Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

För kännedom.

Av Fia - 8 oktober 2008 18:53

Idag har jag haft ett smsmaraton med "antigone"(funderar på att nämna henne vid namn) angående en skuld som jag, Stefan, en gång ådrog mig. Jag satt ungefär lika illa till ekonomiskt som jag gör nu, fast då såg jag ingen ljusning. Det gör jag nu. Med andra ord kommer jag så småning om att kunna betala dem som jag äro skyldig. Nu är det så att även om jag kan skönja en ljusning i mitt ekonomiska mörker så är det en bra bit kvar och därför är det himla svårt att ge någon ett exakt datum för när jag kan överföra just den summa det handlar om. Detta har jag nu förklarat i åtminstonne tio sms till ovan nämnda. Trots detta återkommer hon om och om och om och om och... ja, ni förstår!

Det tar banne mig inte slut!

"Antigone" anser sig ha en sparad msnkonversation där jag ska ha hotat min före detta och hotar att publisera den hos polis eller något liknande om jag inte fastställer ett datum för när jag sätter in pengarna jag blivit lånad. Jag OCH polisen vet redan vilken konversation det rör sig om och även om jag uttryckt mig olämpligt har jag och kommer jag aldrig att utgöra ett hot för den som är mor till mitt barn. Detta samtal som jag själv tagit upp med polisen för att jag i min frustration över aldrig sinande orsaker till bråk uttryckt mig oerhört dumt vid ytterligare ett tillfälle. Då jag insåg hur in i helvetes korkad jag varit ringde jag själv polisen och tog upp saken och förklarade VARFÖR jag sagt som jag gjort. De förklarade för mig att det var ju faktiskt som jag själv sa oerhört korkat men de hade viss förståelse och tyckte det var himla bra att jag ringt och att jag därefter sett till att hålla en rejäl distans till min dotters mor.


Förutom detta har då den här nya eller gamla konspiratören som numera kallar sig "Monica" dykt upp. Hon talar om orättvisor och sin rätt att lägga sig i och yttra detta. Förmodligen är det samma person som ringt och pratat med min sambo om hur olämpligt det är att hon lever med en gift man, dvs. mig. Alltid ifrån dolt nummer.

Monica har nu övergått i att sprida sitt budskap via sms och blogginlägg. Monica har mycket att säga verkar det som.

Monica är härmed delgiven att händelserna är polisanmälda och rubriceringen vid eventuellt åtal blir ofredande.

Monica bör med andra ord sluta lägga sig i saker hon inte känner till!


Jag är förälder till två tonåringar som jag skulle ge mitt liv för. De flesta tonårsföräldrar som känner lika dant vet också att trots det finns det saker och händelser som man måste ta itu med ändå. Även om det känns svårt.

Den ena av dem bor hos mig och den andra hos sin mamma. Den tonåring som bor hos sin mamma är just den tonåring som inte följer med till Egypten. Tyvärr, vill jag säga. Det finns minst flera stycken anledningar till detta beslut och till att saker och ting är som de är. De anledningarna är INTE något jag tänker diskutera eller försvara inför en anonym bråkmakare. Det är min rätt och det är banne mig min skyldighet att agera som förälder när jag tycker något är rätt eller fel och det har jag gjort. Anledningarna till dessa beslut har jag diskuterat med både dotter, dotterns mamma, dotterns bror, vänner till familjen och efter det har jag efter noggrant övervägande tagit mitt beslut. Detta är något jag känner är oerhört orättvist att en människa som förmodligen känner mig eller i alla fall är bekant med mig ifrågasätter anonymt via internet.

Pratade en stund med min dotter idag eftersom jag tyckte att hon kunde veta att någon för hennes talan på internet och fick reda på att hon inte vet något om vem som skulle göra så. Jag tror henne faktiskt!


Vem du än är så vill jag upplysa om att Alla de du tycker att du har rätt att ifråga sätta eller försvara är eniga om att du bör lägga av! Dvs. både den omtalade dottern och hennes mamma och vi i den andra halvan av dotterns familj dvs. dotterns pappa, pappans nya sambo OCH dotterns bror.

Jag har haft två riktigt bra samtal med min dotters mor denna veckan trots allt och båda samtalen har gällt Antigone respektive Monica och dotterns mor säger att hon är rasande över att någon för hennes talan och refererar till henne i dessa sakfrågor! Hon vill INTE bli citerad eller indragen i denna konflikten. Är detta tydligt nog eller uttrycker jag mig oklart?

Låt nog vara nog och återgå till vad Ni nu gjorde innan Er gråa vardag fick nytt ljus genom att hålla liv i en konflikt ni faktiskt inte har med att göra och som dessutom för första gången verkar nå något slags slutskede.

Känslomässiga parasiter är vad Ni är!


Fan också! Nu sprack det jag försökte göra i mitt förra inlägg! :o)

Hoppas jag inte tråkar ut övriga, välvilliga läsare

Fridens Liljor

Stefan

 
 
Ingen bild

hanna moberg

9 oktober 2008 17:09

bra skrivet!

 
Ingen bild

m

9 oktober 2008 17:28

visst jag ska låta er vara, men sonens flickvän kan jag fortsätta att trakassera:)du nämnde inte hennes namn:) det var i uppsala hon bodde va? Hon kommer ångra att hon någonsin lärde känna er

 
Ingen bild

m

9 oktober 2008 20:39

jag vill be om ursäkt för allt jag har skrivit. Jag måste sluta lyssna på andra. Jag ska låta er familj vara ifred nu, och era vänner. Förlåt mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards