Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

Vilken underbar familj!

Av Fia - 8 oktober 2008 00:15

Hej och tjosan alla trevliga läsare!


Återigen är det så att någon i min kära före dettas bekantskapskrets retar sig på innehållet i den här bloggen! Nu ber jag alla ha överseende med språkbruket.

VARFÖR I HELVETE ÄR DET SÅ JÄDRA INTRESSANT ATT HÅLLA LIV I EN KONFLIKT SOM DE PRIMÄRT INBLANDADE BARA VILL FÅ SLUT PÅ!


Någon, som ni kan se under inlägg, som kallar sig Monica har nu kommenterat spydigt vilken fin familj vi är som inte låter min dotter och min sons flickvän följa med på resan vi ska göra till Egypten. Just nu undrar jag lite över om personen eller personerna i fråga är mest irriterade över det ovan nämnda faktum eller bara över att vi faktisk SKA åka till Egypten.


Resan i fråga var planerad låååååångt innan Ann-Sofie träffade mig. Därför var ju större delen av resesällskapet redan bestämt. Sen kom alltså jag in i bilden med två tonåringar i släptåg. Vi kom fram till att det skulle vara trevligt för mig OCH mina barn att följa med. Detta var ok med övriga resenärer som faktiskt tillhör den skaran som kan sägas vara Ann-Sofies närmsta släkt och familj. Vilka orsaker och händelser som lett fram till varför min dotter inte åker med på denna resan tänker jag inte gå in på närmre här av respekt för henne. Först och främst finns det ingen anledning att hänga ut henne offentligt på internet och för det andra är det ju faktiskt så att "Monica", "Anonym" och andra intrigerande dårfinkar faktiskt INTE HAR MED DET ATT GÖRA!

Vad gäller min sons flickvän... Hon tillhör familjen i den bemärkelsen att hon just är tillsammans med honom men hon är inte nära släkt med Ann-Sofie och hon är inte familj i den bemärkelsen att hon är ett av mina barn. Hon är alltid välkommen i mitt/vårt hem och i våra liv men just denna resan var just för närmsta familjen och till den skaran kan hon inte räknas. I alla fall inte i detta skedet.


Det är lätt att räkna ut att "Monica" är någon som står mitt ex.  nära eller min dotter nära eller nära någon i deras omgivning. Ni vet vilka ni är!

Jag tilltalar Er som kan inräknas i den skaran som Ni i efterföljande text.

Ni utger Er säkert för att vara rättvisa människor som aaaaalltid vill höra båda sidor av en sak innan Ni tar ställning eller dömer! Ni har säääääääkert ALLA fakta klara innan Ni uttalar Er i en fråga. Och, antar jag, Ni vet säkert preciiiiiiiiiiiis allt om mig och vem jag är som person och förälder, när jag tillåts vara en sådan!

Nej! Träskpaddor och Tibbetanska myrslokars avföda vill jag kalla Er som sitter och dömer, och uttalar Er om mig och min familj och om de beslut vi möjligen tar med bara en halvtaskig version, förmodligen uppsnappad efter ett par öl eller vinare, som bakgrundsfakta!

Innerligt tröttande och tjatigt är det att hela tiden förväntas tyst och stilla ta emot all skit som sprids och kastas åt mitt eller rättare sagt vårt håll.

Varför? Varför är det så svårt för Er kära luspudlar att låta denna tvååriga separation och förhoppningsvis nära bestående skilsmässa få gå igenom i stillhet utan att Ni likt tjurrusarna i Pamplona driver konflikten längre och håller liv i den?? Inväntar ni själva tjurfäktningen där torreadoren slutligen tar livet av tjuren?? Om Ni älskade medmänniskor, som förmodligen bara vill den ena parten i det här fiaskot väl, lät bli att hela tiden lägga Er i kanske det här hade varit över för länge sen.


Jag passar nu på att upplysa alla som läser detta att sedan det blev officiellt att Ann-Sofie och jag är ett par har både hon och jag plågats inte bara av e-mail och sms utan även av ständiga påringningar där "välmenande" personer antingen lägger på luren eller upplyser min bättre hälft om hur olämpligt det är att hon är tillsammans med mig eftersom mitt ex och jag tydligen ska vara ämnade för varandra. INGENTING kunde vara längre ifrån sanningen!!!!

Just detta faktum verkar faktisk för närvarande jag och mitt ex vara tämligen överens om! Därav skillsmässan.


Kan nu jag och min familj bestående av söner, döttrar och nuvarande livskamrat få vara ifred och få lite, lite lugn och ro ifrån "välmenande" och "allvetande" människor så kanske, kanske situationen i framtiden inte ser ut som den gör idag.


Så, kära "Monica", du som tror dig veta mer än du gör... Må du uppleva många intressanta tider och bli mycket äldre än dina barn så kanske även du lär dig att lyssna på båda sidor helt och fullt i en sakfråga innan du tar ställning och uttalar dig om något du inte har alla fakt rätt i!


Till Antigone vill jag ställa en fråga innan jag avslutar... Tycker du återigen, efter din förra e-mailade ursäkt, att det är bra att ta upp saker och ting oss emellan i detta forum? Varför läser du detta överhuvudtaget? Ursäkta det var två frågor. Dumt av mig! Du och din man har mitt telefonnummer och har alla möjligheter i världen att kontakta mig på så sätt. Gör det eller tig! Har du något att meddela mig så uppmanar jag Dig eller Er att göra det personligen, via telefon eller brevledes men låt för fan Ann-Sofie och hennes blogg vara utanför det! Sopprötter! Jag, kära Antigone, kanske skulle börja vädra din byk i detta forum med gällande din familj men nej, jag tänker fanimej inte sänka mig till den nivån av grälmakeri och intrigerande.


Jag tackar för övriga läsares goda tålamod och hoppas att ni inte har tappat lusten helt för att fortsätta läsa bloggen som annars mestadels bara är vacker och gör som en man som en gång var en god vän till mig och skriver att jag alltid velat avsluta en text med ordet slut.

 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

8 oktober 2008 06:44

Älskling.
Som alltid är dina gästinhopp här alltid fulla med kloka ord.
Älskar dig!

Ann-Sofie

http://den här bloggens prinsessa

 
Ingen bild

antigone

8 oktober 2008 08:05

Vi vill bara ha våra pegar Stefan, sen slipper du oss vilket är en ömsesidig önskan.
Och du vet att vi kontaktat dig ang detta.
Innan man avslutar sina relationer brukar man göra rätt för sig och du är skyldiga oss pengar, så är det.

Era ordval i bloggen säger mer om er/dig än om resten av "klientelet" du åsyftar.

 
Ingen bild

Stefan

8 oktober 2008 08:40

Det var ju tur att jag, stefan, är skyldig Lina pengar för då kan ju hon fortsätta den konflikt hon bytt sida i trots att huvudpersonerna grävt ned stridsyxan.

 
Ingen bild

antigone

8 oktober 2008 16:28

blanda inte in M i detta!
Man brukar göra rätt för sig innan man avslutar sina relationer- ¨så jag ser fram emot ett datum du kan sätta in pengarna på min makes konto som han upplyst dig om.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards