Alla inlägg under september 2008

Av Fia - 20 september 2008 20:18

Nu har vi tillsammans beslutat att det inte finns någo anledning att vara "hemlig" med vem jag är. De som känner mig vet ju vem jag är. De som inte känner mig får ett ansikte på mig och andra i min närhet.

De som tycker om mig fortsätter att läsa och det vet jag ju att de små snokarna också gör. Jag skriver för min egen skull och de som vll läsa är självklart välkomna att göra det. Då får man också ta det som skrivs.


Idag har vi jobbat och sen småfixat i trädgården. Älsklingen håller på att lära mig spela gittar. Är en spännande resa. Mycket flams och fniss blir det.

Imorgon blir det middag hos kära vänner. Ikväll blir det god middag och mysig film.




Kärleken är vacker.

Av Fia - 19 september 2008 23:04

...och myser så här in på småtimmarna.

Idag har barnen åkt till sin pappa för att komma hem hit igen nästa fredag. Det är tomt i huset men det ger samtidigt utrymme för mycket som inte riktigt hinns med när de är hemma.

Huset är städat och mina föräldrar har varit nere ett par dagar. Det har burist in möbler i huset och hallen har gjort hemTrevlig. Övervåningen är snart färdig och nu är det kökets tur att fixas till.

Imrogn efter jobb bär det av till käraste vännen Z med familj. Deras ena busunge fyller 3 år och det ska bli skönt att mysa med släkt och vänner där.

Vi trivs så att vara där jag och min älskling. Vi älskar verkligen varandra allihopa.


Hösten är äntligen på väg. Jag städade trädgården med lilla sonen häromdagen. Vilket resulterade i ett diskbock. Tack och lov för underbar man som passar upp hela tiden med både medecin, filt, pussar och kramar och för snälla barn som hela tide myser med sin mamma.

Idag mår jag bra...eller snarare...bättre. Jag får ju krupp när jag inte får städa och fixa. Så jag är på banan igen. Jag har gjort små arrangemang här hemma med blommmor och ljus, lekt med nya tvättmaskinen, fixat det sista i nya tvättstugan och sett en film och ätit underbart god lasagne.

Livet ler mot oss och vi gassar oss i solskenet.


Kryper ner i sängen med de nymanglade lakanen och njuter en stund med min goda bok innan min långa, vackra an kommer och kryper in i min famn.

Det är livslust.


Av Fia - 12 september 2008 23:40

Den där lugna känslan har kommit. Barnen blev hämtade på dagis idag av älsklingen och senare ikväll efter middagen kom vännerna med sina busar för en fika och annat kul. Lillan blev lite besviken idag när hon insåg att valparna var borta. Men det släppte när hon insåg att 'storebror' kommer hem imorgon. Det var två trötta mysiga ungar vi nattade ikväll. Nu är vi trötta och ska snart krypa ner. Vi har haft en dag med massor att göra på jobb idag. Det är underbart att ha så mycket att göra. Trots det hinner vi med varma ord och snabba kyssar. Imorgon fortsätter renoveringen. Köksdax.Nu är det godnatt.

Av Fia - 3 september 2008 16:54

...och stå för sin sexualitet kan göra vissa irriterade, obehagliga till mods och reta gallfeber på en del. Den andra kategorin av folk ser det som en självklarhet att vi alla får vara de vi är.

Min kära vän, en underbar man, en homosexuell man som är helt klar i sin läggning retar gallfeber på en del och andra fullkomligt älskar honom.

Jag älskar honom. Nu står han i begrepp att gifta sig med mannen han älskar. Jag lyckönskar honom och är en lycklig vän.

Jag tillhör kategorin av kvinnor som inte skäms för mina åsikter.

Jag tillhör de kvinnor som anser att porrsurfa kan vara spännade, en porrfilm kan vara mysig att se på med den man älskar, lekar på flera är vackert och skönt och som bisexuell är det en fröjd att leva det liv jag lever. Jag lever ett liv som är skönt, levande med både hårda tag och mjukare sådana. Det viktiga i det hela är att jag är helt klar över vem jag är och vad jag tycker och tänker. Jag litar på mig själv och mannen jag älskar. Tillsammans ser vi spännande saker, tillsammans kan vi lika gärna ligga i soffan och halvsova framför en film. Kontrasterna är underbara.

Så till dig min älskade K som står i begrepp att gifta dig. Du har mina varmaste lyckönskningar och fortsätt vara den du är...precis som jag gör.

Det är ett underbart liv vi lever och det är vår skyldighet att leva och njuta.


Amor Vincit Omnia


Av Fia - 1 september 2008 17:44

....står bakom husknuten minns jag sommarens sköna dagar vid havet. Det är med kärlek och värme jag minns hur underbart det var att leka i vågorna tillsammans med både busungar och älsklingen.

Så dagens bild blir en sommarbild.


Jag är lycklig och förväntansfull....

Ovido - Quiz & Flashcards