Direktlänk till inlägg 30 september 2008

SvarOchFunderingar

Av Fia - 30 september 2008 14:33

Min älskade Stefan skrev en vacker blogg till denna någon, denna anonym. Ett svar på vad han ser i mig. Han gjorde en vacker beskrivning i förra inlägget. Det lite mer ingående beskrivandet håller vi för oss själv. Men hans "motfråga", vad JAG ser i honom som gör att jag vill leva tillsammans med honom besvarar jag gärna här.

Stefan är en vacker, rolig, romantisk och kärleksfull man. Han berör mitt inre varje dag. Hans kyssar, omfamningar, de små hemligheterna han viskar i mitt öra är bara en del av det som gör honom till den unika man han är.

Orden "jag älskar dig" är några vi båda använder varje dag.

Stefan är en fantastisk vän, pappa, livskamrat, älskare och medmänniska.

Tillsammans lever vi ett liv fyllt med kärlek. Vi renoverar vårt hus, myser med våra hundar, busar med ungarna, jobbar på vårt café och älskar passionerat. Jag är en lycklig kvinna som får leva tillsammans med Stefan. Aldrig har livet varit så här vackert. Aldrig har jag mött stjärnorna så ofta och så intensivt.

Vi lever det livet vi båda har drömt om i våra "tidigare" liv. Nu är vi äntligen lyckliga och i trygga händer. Varje dag är en gåva som vi är oerhört rädda om. Folk i vår närhet säger ofta hur kära vi verkar vara. Och så rätt de har.

Så, kortfattat.....jag älskar Stefan för den han är. Den vackra mannen med den vackra själen och det vackra skalet.


Och som avslutning på dagens blogg har jag en undran. Jag lär inte få något svar. Det är inte det viktigaste.....

Varför läser man min blogg om man citat "skiter i mitt och stefans liv och inte vill ha med oss att göra" ? Varför läsa vad vi gör när man inte är en del av vårt liv? Vi har gått vidare i livet och det borde kanske andra också göra.

Dessutom....hemma hos oss sover vi på normala tider. Och sover vi inte så älskar vi antagligen. Vi svarar INTE i telefon då. Då är vi uppe i varandra och allt annat får vänta.


Nu ska jag gå ut i köket till min älskling och göra goda baguetter och lite nojs i köket.


Kärleken är vacker. Det insåg vi inte i våra förra liv. Tack och lov för kärleken.

 
 
Ingen bild

malin

1 oktober 2008 08:57

hejsan.
ja de undrar jag oxå varför man läser om man inte vill ha med er att göra??
de är så härligt att gå ut här och läsa för då vet jag att ni lever och mår bra.
så jag kan ju säga till alla som skriver en massa här och kommenterar olämpligt att de finns vissa som tycker de är härligt att man vågar vara öppen och bära på så mycket kärlek, är det de som man är rädd för att finna eller??? hoppas ni kan få utrycka känslor och ventilera här utan att bli påhoppade.
många kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards