Direktlänk till inlägg 29 september 2008

Läskunnighet

Av Fia - 29 september 2008 13:37

Jaa, kära läsare.... Va ska man säga?

Igår skrev jag återigen en blogg, och inkräktade på Ann-Sofies utrymme här, med anledning av ytterligare en sådan där onödig kommentar som Vi båda här har bett om att få slippa.


Jag ber om kommentarer ifrån er som inte behöver vara anonyma gällande följande fråga ifrån mig på gårdagens blogg!

Frågan lyder: Uttryckte jag mig oklart när jag skrev att jag inte kunde besvara frågan då jag råkade radera den innan jag läst den? Anledningen till att jag ställer denna frågan är att "anonym" idag upprepade sin fråga men med en spydig liten tvist.

Citat: " Jag undrade VAD det är som gör att du tror att Ann-Sofie är rätt kvinna för dig. Men det kunde du inte formulera. Du vet kanske inte."


"Anonym" insinuerar nu att jag inte vet varför jag lever tillsammans med kvinna jag kommit att älska eftersom jag inte kunde formulera ett svar på en fråga som jag tydligt skrev att jag inte kunde besvara eftersom jag raderade den innan jag läst den. Därav begäran om att få frågan ställd på nytt!!  "Anonym" är så angelägen om att försöka starta diskussioner men läser tydligen inte svaren på sina egna kommentarer.... Varför ska jag då svara?

Ni som läser bloggen regelbundet, vilket jag antar att "Anonym" också gör, vet ju att Ann-Sofie skriver ganska mycket om hur lycklig hon är för tillfället om man bortser ifrån just det vi behandlar för närvarande. Lika lycklig är jag! Vi har på något sätt hittat rätt i varandra i hela den här soppan. Hon är en klok, rolig, bitsk, ibland grinig men framför allt otroligt kärleksfull människa som är svår att inte älska! Hon är rätt för mig eftersom hon förutom mina barn och syskon faktiskt är den enda som älskat mig exakt som jag är inklusive brister och fel. Frågan som bör ställas är kanske istället; varför är jag rätt för henne och det kan bara hon besvara!


Nu är det min förhoppning att vi ska slippa fler frågor och påhopp, som har direkt eller indirekt, med mitt tidigare förhållande att göra! För att anknyta till dagens rubrik och de tidigare bloggsvar jag skrivit hoppas jag nu att "Anonym" och vapendragare har både språkförståelse och läskunnighet och nöjer sig med svaret jag gett och hädanefter lämnar min familj ifred!


Adjöss och tack för fisken!

Stefan Bodström


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards