Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Gästbloggare

Av Fia - 24 september 2008 21:26

Hej kära läsare!

Vill börja med att understryka att detta inlägget inte skrivs av sedvanlig eminent bloggare utan istället av en lång farbror som råkar bo på landet.


Det har vid flera tillfällen kommit till min kännedom att flertalet personer har extremt svårt att acceptera de vanligen förekommande inläggen på denna bloggen. Ofta lämnas sura kommentarer då A, vi kallar henne A idag dvs hon som äger just denna specifika blogg, nämner sitt liv med mig eller saker som har direkt med mig, långa farbrorn, att göra. Ibland handlar de sura kommentarerna om saker som faktiskt inte nämns alls i bloggen då A faktiskt undviker att skriva om vissa saker. Idag handlar den sura kommentaren om resan, den specifika resa vi bokat, som går till Egypten. Det är en, i min fattiga verklighet, vääääldigt dyr resa! En sån som jag drömt att göra större delen av mitt liv. Nu hör det till saken att jag, långa farbrorn, har två barn som också skulle följa med på resan. Av olika anledningar som den sura kommentatorn mycket väl känner till blev det i slutändan så att bara det ena barnet får följa med! Detta kommenteras med att det är sjukt. Jag skulle kunna gå in på detaljerna för varför bara det ena barnet får lov att göra resan men då skulle jag vara tvungen att lämna ut dem på ett sätt som skulle vara orättvist mot åtminstonne en av dem. De har inte valt att bli debatterade i offentligt forum. Jag anser att kommentarer på innehållet i bloggen ska göras offentliga även om de är kritiska men då kommentarerna faktiskt handlar om mig och mina beslut och inte om A, som faktisk är den som vanligen skriver här, bad jag om lov att få kommentera det hela själv.

Det finns några personer i min omgivning som är oerhört bittra. Anledningarna till detta varierar och vissa personer anser nog att jag i stor utsträckning bär ansvaret för detta. Jag förbehåller mig rätten att gästblogga fler gånger och går in på detaljerna kring detta då om det krävs.

Det jag vill säga nu är hur oooerhört lågt, till och med lägre än glocalnet, jag tycker det är att ge sig på personer i min (långa farbrorn) omgivning och dessutom använda sig av kommentarer som har med mina barn att göra för att komma åt mig!

Sluta med det genast! Det är illa att ge sig på oskyldiga människor för att komma åt någon annan.

Dessa människor slår sig gärna för bröstet och hävdar sin egen förträfflighet.

När vår präst från konfirmationen står och pekar i det blå och ingen vet om han visar vägen eller känner vilket håll vinden blåser på... så tror jag han känner vilket håll alla dessa bittra läsare ska vända sina kappor på denna gången. Tant kallade sig personen i fråga just denna gången. Till Tant vill jag säga att jag, långa farbrorn, Eller Stefan Bodström som jag faktiskt heter har två stycken telefoner. Den ena är min mobil och den andra går till mitt café där jag tillbringar större delen av mina dagar. Jag är med andra ord ganska lätt att få tag i. Prata med MIG om det som rör MIG! Kära A har inget med beslut kring mina barn att göra. Kommentarer kring det som rör mina barn bör således behandlas med MIG!

Jag tror inte någon normalt funtad vuxen människa tycker att det jag just poängterade är speciellt konstigt. Intriganta, lismande människor som vill utge sig för att vara väna och blida men gömmer sig bakom alias och kamrater som ringer och skriver deras fula budskap ger jag inte mycket för. Inte heller för budbärarna har jag längre någon respekt.

Freda A´s Blogg!

Låt henne skriva sitt innersta ifred!

Hon har inget med den vendetta som dragits igång att göra.

Låt bloggen vara fri från kommentarer ifrån bitterfittor, ursäkta uttrycket, som inte kan släppa det förgångna och gå vidare i livet!

Och låt de vänligt inställda läsarna som faktiskt ser fram emot alla fortsättningar i bloggen få den läsning de faktiskt återkommer för.

Lämna kommentarer om eventuellt sjukt beteende till dem som faktiskt har legitimation att ställa diagnos på just sjuka beteenden!

 Woe to you o earth and sea for the devil sends the beast with wrath because he/she knows the time is short....

Jag hälsar alla läsare och till de som helst slipper sådant här dravel säger jag förlåt, bugar djupt, för att jag och de som vill mig illa fläckat denna annars underbara blogg med sådan illvillig skit ni nu tvingats ta del av.

I övrigt önskar jag fortsatt trevlig läsning och många underbara dagar i era liv.

Adjö och tack för fisken!

Stefan a.k.a Långa Farbrorn På Landet


 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

25 september 2008 00:03

Till min älskade....

Som vi sa till varandra inatt, vi väntade på varandra ett helt liv känns det som.
Nu har vi hittat hem, dit där kärleken är.

Tack älskling för ett underhållande och informativt inlägg i min blogg. Du är alltid lika välkommen.

Nu släcker vi lampan och kryper ner i vår varma säng.
Godnatt.

http://mittinnersta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

The Devil on earth

25 september 2008 18:57

Ja, det var verkligen ett "friskt-ande" inlägg.
Jag trodde blogginnehavaren hade lagt korten på bordet och levde "öppet" men jag förstår nu att det dras likheter mellan att vara ärlig och öppen, tänk så fel det kan bli.
/
Tant

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 10 april 2015 12:39

....och våren är här. Maken blir morfar i oktober och månaden innan det "farfar" för andra gången. Barnen som fortfarande är barn börjar bli stora. Sessan är en duktig elev i skolan och en minst lika bra fotbollsspelare. I hennes värld rör sig enba...

Av Fia - 3 mars 2014 15:17

Om två veckor utökas vår lilla familj. Vi har insett att tiden är rätt nu och därför är vi från och med nästa vecka familjehem åt en kille på 15 år. Spännande och mysigt är två ord som väl beskriver det vi känner. Just nu inreds hans rum och i veckan...

Av Fia - 17 november 2013 01:28

Om exakt två månader, den 17 januari är det dags för examen. Avslutningen kommer att hållas i konserthuset i Malmö och det är efterlängtat må jag säga. Tre och ett halvt års studiet på lärarhögskolan är då över och jag kan titulera mig lärare.Efter a...

Av Fia - 24 oktober 2013 00:41

Jäklar vad tiden går. Om mindre än tre månader är jag färdig lärare. Just nu är jag mitt uppe i slutspurten av C-uppsatsen tillsammans med fina vännen E. Samtidigt läser jag lite extra på kvällarna, dels för att det är spännande men även för att h...

Av Fia - 22 juli 2013 23:42


Världens finaste Nelly är och hälsar på ett par dagar. Mamma och pappa är hos oss och färdigställer det som blir sessans rum. Hon kommer för övrigt hem på torsdag efter tre veckor i Europa, varav en vecka i Italien tillsammans med sin bror och pappa...

Ovido - Quiz & Flashcards